Telewizja2015-06-29
4

Seriale TVP najchętniej oglądane przez widzów z płatną telewizją

Ranking najchętniej oglądanych programów telewizyjnych przez widzów korzystających z telewizji kablowej i satelitarnej w wiosennej ramówce zdominowały seriale z głównych anten TVP. Ratingowym hitem było „M jak miłość”.

Największą widownię wśród osób posiadających dostęp do telewizji kablowej i satelitarnej w okresie od 1 marca do 25 czerwca 2015 roku zgromadził serial „M jak miłość”. Odcinek tej od lat najpopularniejszej produkcji w Polsce, pokazany 10 marca na antenie TVP2, oglądało średnio 3,80 mln osób z analizowanej grupy, co przełożyło się na 41,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął jeden z odcinków serialu „Ranczo”. Został on pokazany w TVP1 15 marca, a obejrzało go 3,55 mln widzów z dostępem do płatnej telewizji. Jego udział w tej grupie wyniósł 35,59 proc.

Na podium znalazła się debata prezydencka Bronisława Komorowskiego i Andrzeja Dudy z widownią na poziomie 3,13 mln osób (32,50 proc. udziału; emisja 17 maja). Oczko niżej uplasował się serial „Na dobre i na złe” TVP2 (2,92 mln widzów; 32,09 proc.; 8 kwietnia).

Pierwszą piątkę zamyka eliminacyjny mecz do Mistrzostw Europy w piłce nożnej, który został pokazany 29 marca. Do Polsatu przyciągnął on uwagę 2,76 mln oglądających (28,60 proc. udziału).

Po dwa miejsca w rankingu zajęły pozycje wyemitowane przez TVP2 i TVP1. Jedna lokata należała do programów Polsatu.

Zobacz tabelę


Również w rankingu dla analogicznego okresu rok wcześniej, pierwsze miejsce przypadło „M jak miłość” (4,14 mln widzów; 42,69 proc.; 17 marca 2014 roku), a na drugiej pozycji sklasyfikowane zostało „Ranczo” (3,46 mln widzów; 32,50 proc.; 2 marca ub.r.).

Podium uzupełniła tutaj msza kanonizacyjna Jana Pawła II i Jana XXIII (3,43 mln widzów; 42,29 proc.; 27 kwietnia).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: mecz mistrzostw świata w piłce nożnej (3,24 mln widzów; 46,80 proc.; 12 czerwca) oraz serial „Na dobre i na złe” (3,21 mln widzów; 33,64 proc.; 12 marca).

Trzy miejsca w tym rankingu zajęły produkcje Jedynki, a pozostałe dwa przypadły programom Dwójki.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas