Internet 2014-04-28
4

Serwis TVP zyskuje użytkowników. Informacje ważniejsze od rozrywki

Portal internetowy TVP.pl odwiedza ok. 2,5 mln internautów miesięcznie, znacznie więcej niż przed rokiem, przy czym wykonują oni mniej odsłon i spędzają w nim mniej czasu. Zdecydowanie najpopularniejsze w serwisie są treści informacyjne, dostępne m.in. pod adresem TVP.Info.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. TVP.pl odwiedziło 2,51 mln użytkowników, którzy wykonali w 37,73 mln odsłon (w tym 3,38 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z serwisu średnio przez 18 minut i 37 sekund.

Mniej więcej co drugi użytkownik witryny przeglądał sekcje informacyjne, które zanotowały w sumie 1,26 mln użytkowników, 10,87 mln odsłon i 7:20 minuty przypadającej  na przeciętnego użytkownika. Główny dział z informacjami funkcjonuje pod adresem TVP.Info, który miał w lutym 380,8 tys. użytkowników i 2,67 mln odsłon i 5:05 minuty na użytkownika.

Na zdecydowanie najdłużej internautów przyciągały sekcje sportowe i VoD serwisu. W pierwszej przeciętny internauta spędził 20:45 minuty, a w drugiej - 21:05. Duża popularność działu sportowego (1,05 mln użytkowników i 14,4 mln odsłon) wynika zapewne z rozgrywanych w lutym zimowych igrzysk olimpijskich w Soczi, które były w nim szeroko relacjonowane (m.in. w formie wideo).

Sekcje TVP.pl o kulturze i rozrywce miały 370,1 tys. użytkowników, 4,35 mln odsłon i 5:24 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika. Zdecydowanie najmniejszy ruch wygenerowały treści dotyczące stylu życia - 190,6 tys. użytkowników i 1,05 mln odsłon.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2014 roku

Ogółem strony TVP.pl i TVP.Info, przy uwzględnieniu współodwiedzalności, zanotowały w lutym 2,66 mln użytkowników, 40,4 mln odsłon i średnio 18:21 minuty na użytkownika.

Zobacz tabelę


W skali roku TVP.pl zyskał 579,3 tys. użytkowników (wzrost o 30 proc.), ale stracił 5,4 mln odsłon (12,6 proc. w dół). Natomiast czas przypadający na przeciętnego użytkownika witryny zmalał aż o trzy czwarte - z godziny i 14 minut do 18:37 minuty.

Do wzrostu zasięgu witryny zdecydowanie najbardziej przyczyniła się sekcja sportowa, która miała dwa i pół raza więcej użytkowników (wzrost o 634 tys.) i ponad dwa razy odsłon więcej (w górę o 7,3 mln) niż rok wcześniej. Ponadto była jedynym działem strony, w którym internauci spędzali średnio więcej czasu niż przed rokiem.

Sekcja informacyjna zyskała 282,3 tys. użytkowników (28,9 proc. w górę), minimalnie wzrosła też liczba jej odsłon, za to czas przypadający na przeciętnego użytkownika zmalał o ponad dwie minuty (22,4 proc. w dół). Z kolei serwis TVP.Info miał o 87 tys. użytkowników i 567 tys. odsłon więcej niż rok wcześniej (29,6 i 27 proc. w górę), przy czym przeciętny internauta spędził w nim 36 sekund mniej.

>>> TVN w internecie: rekord TVN24.pl, dobry start TVN24BiS.pl, w dół TVN.pl

Dział TVP.pl z treściami VoD zanotował o 108,6 tys. użytkowników więcej niż w lutym ub.r. (21,8 proc. w górę) i 1,33 mln odsłon mniej (15,9 proc. w dół), a przeciętny użytkownik korzystał z niego aż jedenaście razy krócej niż przed rokiem - wskaźnik ten zmalał z 3 godzin i 52 minut do 21 minut.

Mocno zmniejszyła się odwiedzalność sekcji o kulturze i rozrywce oraz stylu życia. Pierwsza straciła 272,4 tys. użytkowników i 10,8 mln odsłon (42,4 i aż 61,4 proc. w dół), a druga - 42,4 tys. użytkowników i 681 tys. odsłon (18,2 i 39,3 proc. w dół). Z treści kulturalno-rozrywkowych przeciętny użytkownik korzystał o 8:03 minuty krócej niż rok wcześniej (59,8 proc. w dół), a z treści lifestyle’owych - o 2:41 minuty krócej (37,5 proc. w dół).

Zobacz tabelę


Ogółem strony TVP zyskały w skali roku 601 tys. użytkowników (29,3 proc. w górę), ale straciły 4,9 mln odsłon (10,8 proc. w dół), a średni czas przypadający na użytkownika zmalał o 52:11 minuty (aż 74 proc. w dół).

W ub.r. witryny zdecydowanie największą odwiedzalność osiągnęły w pierwszych czterech miesiącach, kiedy miały od 2-2,5 mln użytkowników i od 45 do 54 mln odsłon, natomiast przeciętny internauta korzystał z nich przez ponad godzinę. Jednak czas przypadający na użytkownika do maja zmalał poniżej 20 minut, a w niektórych miesiącach wynosił nawet poniżej 14-15 minut. W miesiącach wakacyjnych strony zanotowały tylko 1,7 mln użytkowników i 23-26 mln odsłon.

Autor: tw

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas