Internet2017-04-18
2

Smaker.pl i Kwestiasmaku.com na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Olgasmile.com i Mojegotowanie.pl (TOP 15)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Wśród polskich serwisów kulinarnych najwięcej użytkowników i odsłon mają Smaker.pl (Grupa Interia.pl) i Kwestiasmaku.com. W czołowej piętnastce są po dwie witryny Interii i Burda Media Polska, trzy blogi (Kwestiasmaku.com, Olgasmile.com i Mojewypieki.com) oraz trzy strony marketingowe (Kuchdnialidla.pl, Przepisy.pl i Doradcasmaku.pl).

W lutym br. serwis Smaker.pl (Grupa Interia.pl) odwiedziło 3,08 mln realnych użytkowników (czyli 11,21 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 19,32 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 5 minut i 16 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Blog Kwestiasmaku.com, mając 2,84 mln użytkowników, o ponad 200 tys. mniej niż Smaker.pl, zanotował nieco więcej odsłon (19,87 mln) i zdecydowanie dłuższy przeciętny czas korzystania (9 minut).

Z kolei na trzecim miejscu znalazł się kolejny serwis Grupy Interia.pl - Durszlak.pl z 2 mln użytkowników, 7,91 mln odsłon i 3:44 średniego czasu korzystania. Do firmy należą też kulinarne sekcje serwisów lifestylowych Mamdziecko.interia.pl, Kobieta.interia.pl i Styl.pl.

Kolejne dwie pozycje zajęły witryny należące do Burda International Polska: Mojegotowanie.pl (z 2 mln użytkowników i 4,49 mln odsłon) oraz Przyslijprzepis.pl (z 1,84 mln użytkowników i 4,84 mln odsłon). W zestawieniu są też strony innych dużych wydawców: Ugotuj.to (należąca do Grupy Gazeta.pl), Gotujmy.pl (Edipresse Polska), Gotowanie.onet.pl (Grupa Onet-RASP) i Kuchnia.wp.pl (Wirtualna Polska).

Na liście znalazły się trzy blogi kulinarne - oprócz Kwestiasmaku.com są to Olgasmile.com (z 1,37 mln użytkowników i 2,97 mln odsłon) oraz Mojewypieki.com (z 1,15 mln użytkowników i 6,48 mln odsłon). Kwestiasmaku.com osiągnęła najdłuższy przeciętny czas korzystania przez użytkownika - 9 minut, wyprzedzając pod tym względem Mniammniam.com (7 minut) i Mojewypieki.com (6:39 minuty).

W rankingu są też trzy serwisy mające promować różne marki: Kuchnialidla.pl prowadzona przez sieć dyskontów Lidl Polska, Przepisy.pl należące do Unilever Polska (jako sponsorzy strony wymienione są należące do tej firmy marki Knorr, Rama, Kasia, Lipton, Carte D’Or i Hellmann’s) oraz Doradcasmaku.pl (jego właścicielem jest firma Prymat).

Zobacz tabelę


Tylko na komputerach Smaker.pl miał większą przewagę nad Kwestiasmaku.com w liczbie użytkowników (1,76 mln wobec 1,35 mln) i miał więcej odsłon (11,2 mln wobec 7,83 mln). Przy czym ten drugi serwis zanotował dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (7:40 minuty).

Po ponad pięć minut średniego czasu korzystania zanotowały jeszcze Kuchnia.wp.pl (6:28), Gotowanie.onet.pl (5:27), Mojewypieki.com (5:12) i Przepisy.pl (5:01).

Zobacz tabelę


Z kolei w internecie mobilnym Kwestiasmaku.com zdecydowanie wyprzeda stronę Smaker.pl - w lutym pierwsza strona zanotowała 1,7 mln użytkowników i 12,04 mln odsłon, a druga - 1,56 mln użytkowników i 8,12 mln odsłon. Na Kwestiasmaku.com przeciętny odwiedzający spędził 8:56 minuty, a na Smaker.pl - 3:48 minuty.

Mniammniam.com mając 987,4 tys. użytkowników zanotował 6,52 mln odsłon – zdecydowanie więcej niż mające po 1-1,2 mln odwiedzających witryny Przyslijprzepis.pl, Durszlak.pl, Kuchnialidla.pl i Mojegotowanie.pl. Ponadto z Mniammniam.com każdy odwiedzający korzystał średnio przez 9 minut i 13 sekund.

Zobacz tabelę


Na komputerach Smaker.pl zyskał w skali roku 420,3 tys. użytkowników, co dało wzrost zasięgu o 0,3 pkt proc. Jednocześnie liczba odsłon serwisu zmalała o 350 tys. (czyli 3 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego - o 1:56 minuty (25 proc.).

Kwestiasmaku.com osiągnęła wzrosty o 463,5 tys. użytkowników, 0,88 pkt proc. zasięgu, 1,71 mln odsłon (28 proc. w górę) i 1:45 minuty czasu spędzonego przez przeciętnego użytkownika (29,6 proc. w górę).

Spore spadki zanotowały natomiast Durszlak.pl i Ugotuj.to. Pierwszy serwis stracił 1,24 pkt proc. zasięgu, 2,04 mln odsłon (37,8 proc. w dół) i 2:08 minuty średniego czasu korzystania (38,9 proc. w dół), a drugi - 0,99 pkt proc. zasięgu, 808,9 tys. odsłon (21,6 proc. w dół) i 55 sekund średniego czasu korzystania (34 proc. w dół). Jeszcze więcej straciło Gotowanie.onet.pl: 1,56 pkt proc. zasięgu (to 41,5 proc. w dół), 4,76 mln odsłon (61,8 proc. w dół) i 4:10 minuty średniego czasu korzystania (43,3 proc. w dół).

Za to Mojegotowanie.com zyskało w skali roku 1,01 pkt proc. zasięgu (to wzrost o 44,5 proc.) i 399,2 tys. odsłon (30,8 proc. w górę), przy spadku czasu spędzanego przez przeciętnego użytkownika o 32 sekundy (czyli 25,4 proc.). Natomiast serwis Olgasmile.com osiągnął wzrost o 0,79 pkt proc. (61,7 proc. w górę) i 272,9 tys. odsłon (26,1 proc.), przy czym średni czas korzystania zmalał o 1:42 minuty (czyli 51,3 proc.).

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas