Internet 2013-02-21
8

Serwisy blogowe: na czele Blogspot, w górę Wordpress i Tumblr, tracą WP i Onet

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem blogowym w Polsce jest należący do Google’a Blogspot. W skali roku dużo zyskały dwie inne globalne platformy: Wordpress i Tumblr, natomiast straciły Bloog.pl i Blog.Onet.pl.

Blogi prowadzone w domenie blogspot.com odwiedziło w listopadzie ub.r. 5,84 mln realnych użytkowników, czyli 30 proc. polskich internautów - wynika z danych z Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Drugi z serwisów blogowych Google’a - Blogger.com - zanotował 10 razy mniej real users - 540 tys.

Co piąty polski internauta zajrzał na blog działający na platformie Blox.pl (Grupa Gazeta.pl), a co mniej więcej siódmy - na blog w serwisach Bloog.pl (Grupa Wirtualna Polska - Orange), Wordpress.com i Blog.Onet.pl. Ponad milion użytkowników i prawie dwa razy odsłon mniej niż ten ostatni miał inny serwis blogowy Grupy Onet - Blog.pl.

>>> Kwestia Smaku i Kotlet.tv najpopularniejszymi polskimi blogami

W zestawieniu znalazły się też dwie platformy mikroblogowe: globalny Twitter, który notuje ostatnio rekordowo dużą odwiedzlność w Polsce (więcej na ten temat) i należący do Grupy o2 Pinger.pl. To właśnie na Pingerze przeciętny użytkownik spędził najwięcej czasu - mniej więcej dwa razy dłużej niż użytkownicy serwisów blogowych Onetu i Gazeta.pl, a prawie trzy razy dłużej niż odwiedzający Bloog.pl. Globalne witryny nie są objęte w Megapanelu audytem site-centric, więc nie wiadomo, ile odsłon wykonują i jak długo korzystają z nich polscy internauci. 

Zobacz tabelę


W ciągu roku stosunkowo najwięcej na odwiedzalności zyskały Blog.pl i Tumblr. Pierwszy w listopadzie ub.r. miał o 624 tys. użytkowników więcej niż w październiku 2011 (wzrost o 80 proc.), a drugi - 520 tys. więcej (wzrost o 76 proc.). Liczba real users Twittera wzrosła o 628 tys. (czyli o 52 proc.), a Wordpressa - o 680 tys. (35 proc.).

Z drugiej strony Bloog.pl zanotował 708 tys. użytkowników i 1,47 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, a zasięg Blog.Onet.pl zmalał o jedną trzecią - serwis stracił 1,26 mln real users i 26,9 mln odsłon. Z kolei Pingerowi ubyło 145 tys. użytkowników i 480 mln odsłon. 

Zobacz tabelę

 
 

Autor: tw

KOMENTARZE (8) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas