Internet2017-11-17
11

Serwisy dzienników: na czele Fakt.pl przed Wyborcza.pl i SE.pl, w dół Wyborcza.biz i Gazetaprawna.pl

Fakt.pl ma najwięcej użytkowników i odsłon wśród serwisów dzienników ogólnopolskich, natomiast na najdłuższej odwiedzających przyciąga PB.pl. W skali roku spore spadki odwiedzalności zanotowały Wyborcza.biz i Gazetaprawna.pl.

W październiku br. Fakt.pl (Grupa Onet-RASP) odwiedziło 6,31 mln realnych użytkowników (czyli 22,96 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 98,92 mln odsłon, a każdy korzystał ze strony przeciętnie przez 16 minut i 45 sekund (16:45) - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Pod względem liczby użytkowników serwis nieznacznie (o 165,3 tys.) wyprzedził Wyborcza.pl (Agora), notując przy tym o 40,26 mln więcej odsłon. Z „Gazetą Wyborczą” jest związana także witryna gospodarcza Wyborcza.biz, która w zeszłym miesiącu zanotowała 1,27 mln użytkowników i 2,53 mln odsłon. We wszystkich witrynach „GW” od prawie czterech lat obowiązuje płatny system dostępu do treści, z którego obecnie korzysta już ponad 110 tys. osób.

Portal „Super Expressu” (ZPR Media) przy 5,78 mln użytkowników zanotował 35,9 mln odsłon i 5:05 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. PrzegladSportowy.pl (Grupa Onet-RASP) miał 3,39 mln użytkowników, 27,67 mln odsłon i 8:48 minuty przeciętnego czasu korzystania, a portal „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) - miesiąc temu udostępniony na stałe w nowej odsłonie - zanotował 2,73 mln użytkowników, 10,81 mln odsłon i 5:03 minuty średniego czasu korzystania.

Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) związane są trzy serwisy, z których Gazetaprawna.pl w zeszłym miesiącu przy 1,99 mln użytkowników miał 7,24 mln odsłon, a Dziennik.pl - przy 1,92 mln użytkowników 12,86 mln odsłon, natomiast zdecydowanie najniższe wyniki (521,2 tys. użytkowników i 2,1 mln odsłon) osiągnął Forsal.pl.

Wśród portali dzienników zajmujących się wyłącznie gospodarką najpopularniejszy jest PB.pl (Bonnier Business Polska) z 647,6 tys. użytkowników, 4,31 mln odsłon i 19:10 minuty przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego. W serwisie na początku br. wraz z nową odsłoną wprowadzono zmieniony system płatnego dostępu do treści. Z kolei Parkiet.com (Gremi Media) zanotował 110,2 tys. użytkowników, 1,68 mln odsłon i 16:30 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Zobacz tabelę

Tylko na komputerach Fakt.pl odwiedziło 3,39 mln internautów, którzy wykonali 43,51 mln odsłon, a każdy spędził w serwisie przeciętnie 14:13 minuty. Wyborcza.pl zanotowała o 217,7 tys. użytkowników i 11,19 mln odsłon mniej.

SE.pl miał 3,58 mln użytkowników i 18,65 mln odsłon, a Przegladsportowy.pl - 2,16 mln użytkowników i 11,56 mln odsłon.

Z PB.pl odwiedzający korzystał średnio przez 28:15 minuty, a z Parkiet.com - przez 20:56 minuty.

Zobacz tabelę

Portal „Faktu” na smartfonach i tabletach zanotował już wyższe wyniki odwiedzalności niż na komputerach: minimalnie więcej użytkowników (3,99 mln), znaczenie więcej odsłon (55,41 mln, wobec 43,51 mln na komputerach) oraz nieco dłuższy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego (14:21 minuty).

Wyborcza.pl też miała w mobile’u więcej użytkowników niż na desktopie (3,66 mln wobec 3,61 mln), a Przegladsportowy.pl - więcej odsłon (16,11 mln wobec 11,56 mln).

Zobacz tabelę

W skali roku Fakt.pl zyskał 0,76 pkt proc. zasięgu (to 3,4 proc. w górę), natomiast liczba odsłon serwisu zmalała aż o 91 mln (czyli 47,9 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego wydłużył się o 16 sekund (a więc 1,6 proc.).

Wyborcza.pl przy wzroście zasięgu o 0,79 pkt proc. (3,7 proc.) straciła 5,62 mln odsłon i 2:51 minuty przeciętnego czasu korzystania (to 8,7 i 22,4 proc. w dół). Z kolei SE.pl zyskał 1,44 pkt proc. zasięgu, 1,27 mln odsłon i 3 sekundy średniego czasu korzystania (to 7,3, 3,7 i 1 proc. w górę).

Rp.pl przy wzroście zasięgu o 1,64 pkt proc. (czyli 19,7 proc.) zanotował spadek liczby odsłon o 9,88 mln (47,7 proc. w dół) i średniego czasy spędzonego przez użytkownika o 2:52 minuty (36,2 proc. w dół). Podobna zmiana nastąpiła w przypadku Polskatimes.pl: wzrost zasięgu o 0,48 pkt proc. (18,5 proc.) oraz spadek liczby odsłon o 588,5 tys. i średniego czasu korzystania o 1:22 minuty (to 21,5 i 49,1 proc. w dół). Przegladsportowy.pl zyskał natomiast 0,69 pkt proc. zasięgu (5,9 proc. w górę), ale stracił 1,8 mln odsłon i 3:46 minuty przeciętnego czasu korzystania (to spadki o 6,1 i 30 proc.).

Z kolei Gazetaprawna.pl zanotowała spadki o 1,32 pkt proc. zasięgu, 745,2 tys. odsłon (to 15,4 i 9,3 proc. w dół), a Wyborcza.biz - 1,02 pkt proc. zasięgu, 2,45 mln odsłon i 1:09 minuty średniego czasu korzystania (to 18, 49,3 i 42,3 proc. w dół).

Autor:tw

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas