Internet2015-07-20
3

Serwisy dzienników regionalnych w górę. Na czele „Gazeta Wrocławska”, „Dziennik Zachodni” i „Echo Dnia” (TOP 15)

Większość najpopularniejszych serwisów dzienników regionalnych zanotowała w ciągu roku spore wzrosty odwiedzalności. Procentowo najwięcej zyskały strony „Expressu Ilustrowanego” i „Gazety Krakowskiej”, a liderami są witryny „Gazety Wrocławskiej” i „Dziennika Zachodniego”.

W kwietniu br. serwis „Gazety Wrocławskiej” odwiedziło 1,27 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali w nim 18,5 mln odsłon (w tym 4 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niego średnio przez 9 minut i 18 sekund. Natomiast witryna „Dziennika Zachodniego” przy nieznacznie mniejszej liczbie użytkowników (o 48,3 tys.) zanotowała 11,73 mln odsłon i 3:52 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Te dwa serwisy są zdecydowanymi liderami pod względem zasięgu. Przy czym witryna „Echa Dnia” przy 669,9 tys. użytkowników w kwietniu br. miała 18,97 mln odsłon i 17:45 minuty średniego czasu korzystania. W dwóch ostatnich wskaźnikach osiągnęła najlepsze wyniki ze wszystkich analizowanych stron.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/gazeta-pomorska-wyprzedzila-dziennik-zachodni-wszystkie-dzienniki-regionalne-na-minusie ##

Przeciętnie po kilkanaście minut internauci spędzili też w serwisach „Gazety Codziennej Nowiny” (dokładnie 16:51 minuty), „Dziennika Wschodniego” (14:27), „Nowej Trybuny Opolskiej” (13:04), „Gazety Lubuskiej” (13:16), „Kuriera Lubelskiego” (11:59) i „Kuriera Porannego” (15:18).

Po 500-600 tys. użytkowników odwiedziło trzy serwisy, a po 300-400 tys. - osiem. Na jedenastu stronach odwiedzający wykonali od 5 mln do 10 mln odsłon.

Zobacz tabelę


W porównaniu do kwietnia ub.r. serwis „Gazety Wrocławskiej” zyskał 267,4 tys. użytkowników i 6,31 mln odsłon (to wzrosty o 26,8 proc. i 53,8 proc.), a średni czas korzystania ze strony zmalał o 30 sekund (czyli 5,1 proc.). Natomiast stronę „Dziennika Zachodniego” odwiedziło o 354 tys. internautów więcej niż przed rokiem (to 41 proc. w górę), którzy wykonali prawie dwa razy więcej odsłon (wzrost o 5,75 mln, czyli 96,2 proc.).

Procentowo jeszcze większe wzrosty odwiedzalności osiągnęły witryny „Expressu Ilustrowanego” i „Gazety Krakowskiej”. Pierwszy zyskał 159,7 tys. użytkowników i 2,65 mln odsłon (84,4 proc. i 92,8 proc. w górę), a drugi - 206,5 tys. użytkowników i 4,34 mln odsłon (65,9 proc. i 155,7 proc. w górę).

Nieznaczne spadki liczby użytkowników zanotowały tylko strony „Dziennika Bałtyckiego” (o 22,5 tys., czyli 5,9 proc.) i „Nowej Trybuny Opolskiej” (o 2,3 tys., a więc 0,7 proc.), a więcej stracił serwis „Dziennika Wschodniego (w dół o 104,1 tys., czyli 22,7 proc.).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-kwietniu-2015-roku ##

Sumarycznie piętnaście witryn miało w kwietniu br. 7,93 mln użytkowników i 132 mln odsłon (bez uwzględnienia współodwiedzalności). To o 1,22 mln odwiedzających i 33,85 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (18,2 proc. i 34,5 proc. w górę).

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas