Internet2014-01-27
10

Serwisy gazet: „Fakt” wyprzedził „SE”, w górę „Wyborcza” i „PS”

Fakt.pl, SE.pl i Wyborcza.pl to zdecydowanie najpopularniejsze serwisy internetowe gazet ogólnopolskich. Natomiast na najdłużej przyciągają użytkowników witryny „Pulsu Biznesu” i „Parkietu”.

W listopadzie ub.r. trzy czołowe serwisy gazet ogólnopolskich miały od 2,6 do 2,9 mln użytkowników - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. I tak serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 2,89 mln internautów, którzy wykonali w nim 59,6 mln odsłon, witryna „Super Expressu” (Murator) zanotowała 2,77 mln real users i 25,35 mln odsłon, a strona „Gazety Wyborczej” (Agora) - 2,63 mln real users i 39,1 mln odsłon. Na tej ostatniej przeciętny użytkownik spędził 19 minut i 13 sekund - o połowę dłużej niż w przypadku Fakt.pl (12:06) i trzy razy dłużej niż na SE.pl (6:24).

Po ponad milionie użytkowników mają portal „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communications) oraz związane z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) serwisy Gazetaprawna.pl i Dziennik.pl. Przy czym Rp.pl i Dziennik.pl zanotowały w listopadzie po kilkanaście milionów odsłon (odpowiednio 14,78 i 16,24 mln) i ok. 10 minut na przeciętnego użytkownika (9:43 i 10:47), natomiast Gazetaprawna.pl osiągnęła mniej więcej dwa razy gorsze wyniki (6,8 mln odsłon i 5:42 minuty na użytkownika).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w listopadzie 2013 roku

Serwisy „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska), „Polski” (Polskapresse) i „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) zanotowały po 400-500 tys. real users. Jednocześnie na Pb.pl każdy użytkownik spędził średnio prawie półtorej godziny, co jest zdecydowanie najlepszym wynikiem wśród wszystkich serwisów gazetowych. Z witryny innego dziennika biznesowego - „Parkietu” (Gremi Business Communications) - przeciętny internauta (w listopadzie ub.r. było ich 122 tys.) korzystał przez nieco ponad godzinę.

Zobacz tabelę


W skali roku serwis „Faktu” zyskał 637 tys. użytkowników (to wzrost o 28 proc.) i wyprzedził portal „Super Expressu”, który zanotował spadek o 366 tys. (12 proc. w dół). Przy czym na obu serwisach internauci wykonali mniej odsłon i spędzili mniej czasu niż rok wcześniej. Fakt.pl stracił 4,4 mln odsłon i 6:52 minuty na użytkownika (to spadki o 7 i 36 proc.), a SE.pl - 14,8 mln odsłon i 1:54 minuty na użytkownika (37 i 23 proc. w dół). Przypomnijmy, że w połowie listopada serwis „Faktu” został uruchomiony w nowej odsłonie, wzorowanej na witrynie niemieckiego „Bildu” (więcej na ten temat).

Za to Wyborcza.pl zyskała z roku na rok 568 tys. real users i 4,1 mln odsłon (to o 27 i 12 proc. w górę), ale przeciętny użytkownik spędził na niej o 3:41 minuty mniej (spadek o 16 proc.).

Rp.pl i Gazetaprawna.pl mimo wzrostów liczby użytkowników (w przypadku pierwszego serwisu o 218 tys., czyli 20 proc.) zanotowały mniej odsłon (odpowiednio o 3,6 i 2 mln) i dużo krótszy czas na użytkownika (o 6:50 i 2:32 minuty). Stracił też Dziennik.pl: 7 tys. real users, 2,9 mln odsłon i 3:23 minuty na użytkownika (to spadki o 1, 13 i 24 proc.).

Z drugiej strony serwis „Przeglądu Sportowego” o 166 tys. użytkowników i 3,8 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (to po 49 proc. w górę), mimo że przeciętny internauta korzystał z niego o 4:58 minuty krócej (spadek o 22 proc.). Od października witryna jest redagowana przez wspólny newsroom sportowy Ringier Axel Springer Polska kierowany przez Michała Pola (więcej na ten temat), natomiast w odświeżonej wersji została uruchomiona na początku br. (zobacz szczegóły).

Zobacz tabelę

Na kolejnej podstronie analizujemy wyniki serwisów „Faktu”, „Super Expressu” i „Gazety Wyborczej” w ciągu roku

Autor:tw

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas