Internet2017-05-04
8

Serwisy gazet: Wyborcza.pl przed Fakt.pl, mocno w górę Rp.pl, w dół Wyborcza.biz, Przegladsportowy.pl i Dziennik.pl

Witryna „Gazety Wyborczej” wyprzedziła serwis „Faktu” pod względem liczby użytkowników, ale nadal notuje o wiele mniej odsłon. Zdecydowanie najwięcej czasu odwiedzający spędzają średnio na stronie „Parkietu”. W skali roku duży wzrost odwiedzalności na komputerach osiągnęła witryna „Rzeczpospolitej”, a duże spadki zanotowały Wyborcza.biz i serwis „Przeglądu Sportowego”.

Serwis Wyborcza.pl w marcu br. odwiedziło 5,93 mln realnych użytkowników (czyli 21,44 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 66,06 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio 12 minut i 23 sekundy (12:23) - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

W witrynie, tak jak na pozostałych stronach internetowych „Gazety Wyborczej” (Agora), od ponad trzech lat obowiązuje płatny system dostępu do treści pozwalający każdemu użytkownikowi przeczytać za darmo tylko 10 tekstów miesięcznie. W marcu na Wyborcza.pl każdy odwiedzający wykonał średnio 11,1 odsłony.

Z płatnej oferty na koniec ub.r. korzystało prawie 100 tys. użytkowników, Agora liczy, że w ciągu roku ich liczba wzrośnie do 110 tys. Oferta jest regularnie wspierana promocjami: w ramach obecnej można otrzymać trzymiesięczny dostęp w cenie miesięcznego, w kwietniu cenę obniżono o 40 proc., natomiast w marcu środki ze sprzedaży oferty przeznaczono na sadzenie drzew w miastach.

Wyborcza.pl pod względem liczby użytkowników wyprzedziła Fakt.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska, od jesieni 2015 roku funkcjonujący też pod nazwą Fakt24.pl) - miała ich w marcu o 448,4 tys. więcej. Przy czym witryna „Faktu” zanotowała zdecydowanie więcej odsłon (89 mln) i dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (16:48 minuty).

Serwis „Super Expressu” (ZPR Media) mając minimalnie mniej użytkowników niż Fakt.pl zanotował prawie trzy razy mnie odsłon (31,97 mln) i ponad trzy razy krótszy przeciętny czas korzystania (4:42 minuty) od najbliższego konkurenta.

Witrynę „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) odwiedziło 2,83 mln użytkowników, nieznacznie więcej niż stronę „Dziennika Gazety Prawnej” Gazetaprawna.pl (Infor Biznes) - 2,82 mln. Jednocześnie ta pierwsza miała trzy razy więcej odsłon (27,41 mln wobec 9,16 mln) i dwa razy dłuższy czas spędzany przez odwiedzającego (7:32 minuty wobec 3:44 minuty).

Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” są związane jeszcze dwa serwisy, z których Dziennik.pl (1,85 mln użytkowników i 13,52 mln odsłon) jest wielokrotnie popularniejszy niż Forsal.pl (562,6 tys. użytkowników i 2,86 mln odsłon).

Wśród serwisów poświęconych gospodarce zdecydowanie najwięcej użytkowników miała Wyborcza.biz (Agora) - 1 milion. Przy czym zanotowała tylko 2,24 mln odsłon, a każdy odwiedzający spędził na niej średnio minutę i 34 sekundy. Natomiast serwis „Pulsu Biznesu” Pb.pl (Bonnier Business Polska) - w styczniu br. udostępniony w nowej odsłonie - przy 670,1 tys. użytkowników miał 4,72 mln odsłon oraz 19:48 minuty średniego czasu korzystania, a serwis „Parkietu Gazety Giełdy” Parkiet.com (Gremi Media) przy 131,1 tys. użytkowników zanotował 3,72 mln odsłon i najdłuższy średni czas korzystania ze wszystkich stron dzienników - 37:36 minuty. Ponadto na Parkiet.com użytkownik wykonał przeciętnie 28,4 odsłony, wobec 9,7 na Gazetaprawna.pl, 7 na Pb.pl, 5,1 na Forsal.pl i 2,2 na Wyborcza.biz.

W zestawieniu znalazły się też serwis „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) z 2,81 mln użytkowników i 20,33 mln odsłon oraz Polskatimes.pl (Grupę Polska Presse), który zachował profil serwisu ogólnokrajowego, mimo że w ostatnich latach zrezygnowano z wielu wydań regionalnych dziennika „Polska”, a „Polska Metropolia Warszawska” ukazuje się tylko dwa razy w tygodniu.

Zobacz tabelę

Tylko na komputerach Wyborcza.pl też miała więcej użytkowników od Fakt.pl (3,64 mln wobec 3,29 mln). Jednocześnie zanotowała tylko nieznacznie mniej odsłon (40,86 mln wobec 43,99 mln) i krótszy średni czas korzystania przez odwiedzającego (13:28 minuty wobec 13:36 minuty).

Serwis „Super Expressu” mając 3,27 mln użytkowników, jedynie o 22,2 tys. mniej niż Fakt.pl zanotował ponad dwa razy mniej odsłon od niego (17,36 mln). Za to witryna „Rzeczpospolitej” przy prawie dwa razy mniejszej liczbie odwiedzających niż SE.pl (1,84 mln wobec 3,27 mln) zanotowała więcej odsłon (18,55 mln).

W serwisie „Pulsu Biznesu” przeciętny użytkownik spędził 29:28 minuty, a na stronie „Parkietu” - aż 48:35 minuty.

Zobacz tabelę

Na urządzeniach mobilnych strona www Wyborcza.pl miała 3,41 mln użytkowników, 25,2 mln odsłon i 7:10 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Fakt.pl - 3,05 mln użytkowników, 45,01 mln odsłon i 15:31 minuty średniego czasu korzystania.

Dłuższy przeciętny czas spędzany przez użytkownika zanotował tylko Parkiet.com (19:38 minuty), natomiast na Wyborcza.biz ten wskaźnik wyniósł tylko 1:05 minuty, a na Polskatimes.pl - 1:26 minuty.

Witryna „Super Expressu” przy 2,89 mln użytkowników miała 14,61 mln odsłon (średnio 5 odsłon na każdego odwiedzającego), a serwis „Przeglądu Sportowego” przy 1,63 mln użytkowników zanotowała 12,2 mln odsłon (średnio 7,5 na każdego). Na stronie „Faktu” odwiedzający wykonał przeciętnie 14,7 odsłony, a w witrynie „Parkietu” - 12.

Zobacz tabelę

Wyborcza.pl mimo niewielkiego wzrostu liczby użytkowników zanotowała spadek zasięgu na komputerach 16,46 do 15,22 proc. (czyli o 7,5 proc.). Wynika to z faktu, że w marcu br. łączną liczbę polskich internautów korzystających z sieci na pecetach oszacowano na znacznie wyższą niż rok wcześniej. Jednocześnie liczba odsłon serwisu zmalała o 9,86 mln (czyli 19,4 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego - o 4:19 minuty (a więc 24,3 proc.).

Znacznie więcej straciła witryna „Faktu”: jej zasięg zmalał o 35,2 proc., a liczba odsłon - o 54,33 mln (czyli 55,3 proc.). Natomiast przeciętny czas spędzany na niej przez użytkownika spadł o 63 sekundy (czyli 7,2 proc.).

Procentowo jeszcze większe spadki zanotowała Wyborcza.biz: o 56,7 proc. zasięgu, 4,95 mln odsłon (to 76,6 proc. w dół) i 2:58 minuty średniego czasu korzystania (62,9 proc. w dół). Znaczenie zmalała też odwiedzalność witryny „Przeglądu Sportowego” - o 23,4 proc. zasięgu, 7,48 mln odsłon (czyli 47,9 proc.) i 1:18 minuty średniego czasu korzystania (15,8 proc. w dół), oraz Dziennik.pl - o 23,8 proc. zasięgu, 1,58 mln odsłon (18 proc. w dół) i 41 sekundy średniego czasu korzystania (15,8 proc. w dół). W serwisie „Pulsu Biznesu” przy spadku zasięgu o 12,6 proc. liczba odsłon zmniejszyła się o 2,44 mln (czyli 41,8 proc.), a przeciętny czas korzystania - aż o 33:45 minuty (czyli 53,4 proc.).

Za to witryna „Super Expressu” osiągnęła o 1,89 proc. wyższy zasięg niż rok wcześniej, ale równocześnie liczba jej odsłon spadła o 4,22 mln (a więc 19,6 proc.), a średni czas korzystania - o 1:34 minuty (czyli 26 proc.). Natomiast Gazetaprawna.pl zyskała 2,61 proc. zasięgu i 207,6 tys. odsłon (to 3,6 proc. w górę), przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 18 sekund (czyli 7,7 proc.).

Z kolei zasięg serwisu „Rzeczpospolitej” wzrósł o jedną trzecią - z 5,73 do 7,67 proc. Jednocześnie strona zyskała 6,04 mln odsłon (to 48,3 proc. w górę), przy czym użytkownik spędził na niej średnio 1:51 minuty mniej niż rok wcześniej (to spadek o 19 proc.).

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas