Internet2014-07-21
4

Serwisy o pogodzie: na czele Onet, w dół Twojapogoda.pl i WP, w górę Interia

Pogoda.onet.pl jest zdecydowanie najpopularniejszym serwisem z prognozą pogody i jako jedyny obok witryny pogodowej Interii osiągnął wzrost liczby użytkowników w skali roku. Spore spadki zanotowały natomiast Twojapogoda.pl i Pogoda.wp.pl.

W kwietniu br. serwis Pogoda.onet.pl odwiedziło 2,26 mln internautów, którzy wykonali 19,7 mln odsłon (w tym 1,2 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził w nim średnio 10 minut i 10 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Po nieco ponad 1,8 mln użytkowników zanotowały Twojapogoda.pl (należąca do Cyfrowego Polsatu) i Pogoda.wp.pl. Ten pierwszy serwis wygenerował zdecydowanie najwięcej odsłon - 27,5 mln. Z kolei najwięcej krajowych odsłon mobilnych - 2,84 mln - zanotowała witryna pogodowa Interii, którą odwiedziło 1,25 mln internautów.

Serwis kanału telewizyjnego TVN Meteo, działający jako sekcja portalu TVN24.pl, miał w kwietniu 834 tys. użytkowników i 10,1 mln odsłon, a Pogodynka.pl (oficjalna witryna Państwowej Służby Hydrologiczno-Meteorologicznej) - 626,8 tys. użytkowników i 9,1 mln odsłon.

Meteo.pl jako jedyna strona w zestawieniu nie jest w Megapanelu objęta audytem site-centric, dlatego nie wiadomo ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w niej użytkownicy

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2014 roku

Zobacz tabelę


Pogoda.onet.pl zanotowała o 263,2 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 13,2 proc.), ale 1,46 mln odsłon mniej (spadek o 6,9 proc.), a przeciętny użytkownik korzystał z witryny o 32 sekundy krócej (5 proc. w dół).

Twojapogoda.pl i witryna pogodowa WP.pl zanotowały spadki we wszystkich powyższych wskaźnikach. Pierwszy serwis stracił 391,8 tys. użytkowników (w dół o 17,7 proc.), 7,59 mln odsłon (21,6 proc. w dół) i 43 sekundy przypadające na średniego użytkownika (8,6 proc. w dół), natomiast drugi - 352,1 tys. użytkowników (spadek o 16,3 proc.), 3,57 mln odsłon (22,8 proc. w dół) i 43 sekundy na przeciętnego użytkownika (spadek o 10,2 proc.).

Za to Pogoda.interia.pl miała o 501,7 tys. użytkowników i 5,42 mln odsłon więcej niż w kwietniu ub.r. (to wzrosty o 67,4 i 71,5 proc.), a czas spędzany w serwisie przez przeciętnego użytkownika wydłużył się o 16 sekund (to 3,5 proc. w górę).

Spadki zanotowały natomiast pozostałe cztery witryny z zestawienia. Procentowo najwięcej stracił Meteoprog.pl - 173,5 tys. użytkowników i 1,6 mln odsłon (to 24,6 i 31,4 proc. w dół).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas