Internet2017-07-07
17

Niezalezna.pl i wPolityce.pl na czele serwisów prawicowych, mocno w górę TelewizjaRepublika.pl i DoRzeczy.pl (TOP10)

Wśród serwisów informacyjno-publicystycznych określanych jako prawicowe zdecydowanymi liderami są Niezalezna.pl i wPolityce.pl. W skali roku bardzo duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły TelewizjaRepublika.pl, DoRzeczy.pl i Niedziela.pl, natomiast spadku zanotowały wPolityce.pl, Gosc.pl i Fronda.pl.

W maju br. serwis Niezalezna.pl (Słowo Niezależne), związany z „Gazetą Polską Codziennie” i „Gazetą Polską”, odwiedziło 1,73 mln realnych użytkowników, czyli 6,31 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 29,88 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio 15 minut i 16 sekund (15:16) - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis wPolityce.pl (Fratria), związany z „W Sieci”, miał 1,37 mln użytkowników, o 357,5 tys. mniej niż Niezalezna.pl. Zanotował natomiast więcej odsłon (32,25 mln) i dłuższy przeciętny czas korzystania (40:31 minuty) od konkurenta.

W dalszej części zestawienia znalazły się jeszcze serwisy innych tygodników: „Gościa Niedzielnego” (592,5 tys. użytkowników i 8,64 mln odsłon), „Do Rzeczy” (519,9 tys. użytkowników i 3,51 mln odsłon) i „Niedzieli” (493 tys. użytkowników i 1,26 mln odsłon).

Serwis DoRzeczy.pl w nowej, rozbudowanej odsłonie został uruchomiony w listopadzie ub.r. Natomiast strony GazetaPolska.pl i wSieci.pl są nadal tylko internetowymi wizytówkami tych tygodników, więc notują zdecydowanie niższą odwiedzalność (pierwszy w maju miał 127,9 tys. użytkowników i 482,2 tys. odsłon). Natomiast związany z „W Sieci” serwis wGospodarce.pl zanotował 108,7 tys. użytkowników i 277 tys. odsłon.

W rankingu są również witryny Telewizji Republika (931,9 tys. użytkowników i 8,87 mln odsłon) i Radia Maryja (232,7 tys. użytkowników i 499,2 tys. odsłon), a także serwisy publicystyczne Fronda.pl i Malydziennik.pl (ten drugi, kierowany przez Małgorzatę i Tomasza Terlikowskich, wystartował w listopadzie ub.r.) oraz serwis blogowy Salon24.pl.

Zobacz tabelę

Tylko na komputerach wPolityce.pl miał więcej odsłon niż Niezalezna.pl (755,6 tys. wobec 694,9 tys.) i prawie dwa razy dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (48:51 minuty wobec 28:25 minuty), za to mniej odsłon (17,91 mln wobec 23,51 mln).

Wśród pozostałych witryn z zestawienia po ponad 400 tys. użytkowników zanotowały jeszcze TelewizjaRepublika.pl (451,9 tys.) i Fronda.pl (428,3 tys.), po ponad 6 mln odsłon - Fronda.pl (6,52 mln) i Gosc.pl (5,58 mln), a po kilkanaście minut średniego czasu korzystania przez odwiedzającego - TelewizjaRepublika.pl (17:06 minuty), Fronda.pl (15:58 minuty) i Salon24.pl (15:04 minuty).

Zobacz tabelę

Z kolei na smartfonach i tabletach Niezalezna.pl miała więcej użytkowników niż wPolityce.pl (1,1 mln wobec 826,6 tys.), ale zdecydowanie mniej odsłon (6,37 mln wobec 14,34 mln) i wielokrotnie krótszy średni czas korzystania (6:03 minuty wobec 22:38 minuty).

Zobacz tabelę

W skali roku zasięg Niezalezna.pl wzrósł z 5,79 do 6,31 proc. (czyli o 8,98 proc.). Podawanie zmiany liczby użytkowników jest mniej miarodajne, ponieważ w maju ub.r. ogólna liczba polskich internautów była znacznie niższa niż w maju br.

Jednocześnie serwis zanotował wzrost liczby odsłon o 13,31 mln (czyli aż 80,3 proc.) i spadek średniego czasu korzystania przez odwiedzającego o 2:53 minuty (a więc 15,9 proc.).

Z kolei wPolityce.pl straciło 0,61 pkt proc. zasięgu (to spadek o 10,85 proc.), 4,55 mln odsłon (12,4 proc. w dół) i 4:15 minuty przeciętnego czasu spędzanego przez użytkownika (9,5 proc. w dół).

Bardzo duży wzrost statystyk w ciągu roku osiągnęło DoRzeczy.pl. Zasięg strony podskoczył z 0,44 do 1,9 proc., a liczba odsłon - z 317,7 tys. do 3,51 mln odsłon (czyli ponad 10-krotnie). TelewizjaRepublika.pl zyskała 0,83 pkt proc. zasięgu (to 32,3 proc. w górę) i 1,66 mln odsłon (23 proc. w górę), przy spadku średniego czasu korzystania przez odwiedzającego o 3:10 minuty (czyli 19,4 proc.). Zasięg Niedziela.pl wzrósł ponaddwukrotnie (z 0,83 do 1,8 proc.), liczba odsłon - o 442,4 tys. (czyli o 54,3 proc.).

Natomiast Gosc.pl zanotował spadek zasięgu o 0,56 pkt proc. (czyli 20,6 proc.) i liczb odsłon - o 1,22 mln (12,4 proc. w dół), przy niewielkim wzroście średniego czasu korzystania, a Fronda.pl - 1,9 pkt proc. zasięgu (50,7 proc. w dół) i 1,91 mln odsłon (22,4 proc. w dół).

Autor:tw

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas