Internet2017-06-26
3

Serwisy radiowe: na czele Eska.pl przed RadioZET.pl, w dół strony RMF FM, Tokfm.pl i PolskieRadio.pl (TOP17)

Wśród serwisów stacji radiowych najwięcej użytkowników i odsłon mają Eska.pl i RadioZET.pl, a na najdłużej internautów przyciągają RMFon.pl, Tuba.pl i Open.fm. W skali roku duże spadki odwiedzalności zanotowały RMF24.pl, RMFon.pl, Tokfm.pl, EskaGo.pl i PolskieRadio.pl, a niewielkie wzrosty - Tuba.pl i RadioZET.pl.

Według badania Gemius/PBI w marcu br. serwis Eska.pl (ZPR Media) odwiedziło 4,38 mln realnych użytkowników (czyli 15,83 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 15,59 mln odsłon, a każdy korzystał z niego przeciętnie przez 8:13 minuty (8 minut i 13 sekund). RadioZET.pl (Eurozet) zanotowało natomiast 3,08 mln użytkowników, 14,35 mln odsłon i 28:38 minuty średniego czasu korzystania.

Po kilkanaście mln odsłon miały jeszcze PolskieRadio.pl (11,76 mln) i RMF24.pl (12,71 mln). Z RMF FM związane są jeszcze dwie witryny: będąca wizytówką stacji RMF.FM (2 mln użytkowników i 6,82 mln odsłon) i pełniący funkcję playera RMFon.pl (840,9 tys. użytkowników i 6,76 mln odsłon).

Z tego ostatniego przeciętny użytkownik korzystał przez 4 godziny i 4:50 minuty. Tuba.pl (Agora) zanotowała 2 godziny i 27:36 minuty średniego czasu korzystania, Open.fm (Grupa Wirtualna Polska) - 2 godziny i 47:09 minuty, a EskaGO.pl (ZPR Media) - 2 godziny i 16:07 minuty.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/rmf-fm-umacnia-sie-na-pozycji-lidera-najwiecej-zyskaly-tok-fm-i-antyradio ##

Oprócz RadioZET.pl w zestawieniu jest inna witryna Eurozetu - Antyradio.pl (972,5 tys. użytkowników i 3,7 mln odsłon). ZPR Media oprócz Eska.pl i EskaGO.pl reprezentują Eskarock.pl (620,5 tys. użytkowników i 937,3 tys. odsłon) i Voxfm.pl (241,8 tys. użytkowników i 722,2 tys. odsłon), a Grupę RMF - RMFmaxxx.pl (791,2 tys. użytkowników i 2,16 mln odsłon).

W rankingu są dwa serwisy rozgłośni regionalnych: RadioKrakow.pl i RadioSzczecin.pl.

Zobacz tabelę

Tylko na komputerach Eska.pl miała 2,3 mln użytkowników i 5,84 mln odsłon, a RadioZET.pl - 1,63 mln użytkowników i prawie 6 mln odsłon. Natomiast PolskieRadio.pl przy 1,39 mln użytkowników zanotowało 10,07 mln odsłon, przy czym odwiedzający spędził średnio na stronie tylko 2 minuty i 22 sekundy.

Za to z RMFon.pl przeciętny użytkownik korzystał przez 4 godziny i 45:52 minuty, z EskaGo.pl - 3 godziny i 2:02 minuty, z Tuba.pl - 3 godziny i 43 sekundy, a z Open.fm - 2 godziny i 47:09 minuty.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/najpopularniejsze-serwisy-w-polsce-w-maju-2017-onet-rasp-zwieksza-przewage-nad-wirtualna-polska-mocno-w-dol-cda-ceneo-i-filmweb ##

Zobacz tabelę

Na urządzeniach mobilnych czołowe serwisy zanotowały więcej odsłon niż na komputerach. Eska.pl miała 9,75 mln odsłon (wobec 5,85 mln na komputerach), RadioZET.pl - 8,39 mln (5,96 mln na komputerach), RMF24.pl - 8,71 mln (4 mln na komputerach), a RMF.FM - 3,83 mln (2,99 mln na komputerach).

Za to PolskieRadio.pl na smartfonach i tabletach przy 1,07 mln użytkowników zanotowało 1,65 mln odsłon, wobec 10,07 mln odsłon na komputerach

Zobacz tabelę

W skali roku Eska.pl na komputerach zanotowała spadek zasięgu z 11,11 do 8,3 proc., czyli o 25,3 proc. (wielkość zmiany liczby użytkowników jest mniej miarodajna, ponieważ w marcu ub.r. ogólna liczba polskich internautów była znacznie niższa niż w br.). Jednocześnie liczba odsłon witryny zmalała o 1,9 mln (to 24,5 proc. w dół), a średni czas korzystania przez użytkownika wydłużył się o 51 sekund (czyli 5 proc.).

Jeszcze mocniej zmalały zasięgi stron RMF24.pl (o 40,1 proc.), RadioSzczecin.pl (o 38,3 proc.), Voxfm.pl (o 37,1 proc.), EskaGo.pl (o 36 proc.), RMFon.pl (o 35,9 proc.), Tokfm.pl (o 31,2 proc.), Open.fm (o 29,8 proc.) i RMF.FM (o 27,5 proc.), natomiast PolskieRadio.pl straciło 23,3 proc. Jednocześnie RMFon.pl zanotowało spadek liczby odsłon o 2,98 mln (czyli 34,3 proc.), RMF.FM - o 1,36 mln (31,2 proc.), RMF24.pl - też o 1,36 mln (25,3 proc.), PolskieRadio.pl - 1,34 mln (11,7 proc.). Po ponad 30 proc. odsłon straciły również RMFmaxxx.pl, RadioMaryja.pl i Voxfm.pl.

Za to RadioZET.pl miało o 4,2 proc. wyższy zasięg i 218,8 tys. odsłon (3,8 proc.) więcej niż rok wcześniej, a Tuba.pl - o 1,6 proc. wyższy zasięg i 53,7 tys. odsłon (2,8 proc.) więcej. Przeciętny czas korzystania przez użytkownika z RadioSzczecin.pl wydłużył się o 41,3 proc. (z 1:32 do 2:10 minuty), z Antyradio.pl - o 17,3 proc. (z 58:56 minuty do godziny i 19:17 minuty).

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas