Najpopularniejszym serwisem regionalnym jest Trojmiasto.pl, które wielką przewagę nad konkurencją ma w liczbie odsłon i średnim czasie korzystania przez internautów. W TOP20 stron dominują witryny dzienników wydawanych przez Grupę Polska Press, ponadto znalazły się regionalne sekcje portali Wyborcza.pl i TVN24.pl oraz Wawalove.pl i Dziennikwschodni.pl. Należący do Kamila Durczoka Silesion.pl ma miesięcznie 300-400 tys. użytkowników.
W lutym br. serwis Trojmiasto.pl odwiedziło 2,47 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali w nim 146,77 mln odsłon, a każdy korzystał średnio przez godzinę oraz 23:01 minuty - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.
Trojmiasto.pl miało o 167 tys. użytkowników więcej niż Dziennikzachodni.pl (Grupa Polska Press), natomiast pod względem liczby odsłon i czasu korzystania osiągnęło bardzo dużą przewagę nad konkurentami. Serwis miał ponad sześć razy odsłon więcej niż drugie pod tym względem Echodnia.eu (23 mln) i dwa razy dłuższy średni czas korzystania niż warszawski dział TVN24.pl (41:32 minuty).
Po kilkanaście mln odsłon zanotowały Dziennikzachodni.pl (14,44 mln), Gazetawroclawska.pl (17,06 mln) i Pomorska.pl (10,63 mln), po ponad 10 minut przeciętnego czasu korzystania - oprócz Trojmiasto.pl i warszawskiej sekcji TVN24.pl - jedynie Echodnia.eu (11:49 minuty).
Osiem witryn odwiedziło po 1-1,5 mln internautów. Wawalove.pl (Grupa Wirtualna Polska) przy 1,25 mln użytkowników miało 2,78 mln odsłon (przeciętnie 2,2 odsłony na użytkownika), a Echodnia.eu zanotowało 1,24 mln użytkowników i 23 mln odsłon (średnio 18,6 odsłony na użytkownika). Z kolei w przypadku Trojmiasto.pl średnia liczba odsłon na odwiedzającego wyniosła 59,4.
W zestawieniu znalazło się 14 witryn dzienników regionalnych wydawanych przez Grupę Polska Press. Listę uzupełniają dwie sekcje regionalne Wyborcza.pl (Agora), stołeczny dział TVN24.pl, a także serwisy Trojmiasto.pl, Wawalove.pl i Dziennikwschodni.pl.
Zobacz tabelęNa początku października ub.r. uruchomiony został serwis Silesion.pl należący do Kamila Durczoka. W pierwszym miesiącu działania odwiedziło go 147,9 tys. internautów, którzy wykonali w nim 1,23 mln odsłon, a każdy spędził w nim 12,5 minuty.
W kolejnych miesiącach liczba użytkowników znacząco wzrosła (do 425,8 tys. w grudniu i 289,4 tys. w lutym), natomiast liczba odsłon spadła o połowę (do 616,7 tys. w styczniu i 602,2 tys. w lutym), a przeciętny czas korzystania przez użytkownika zmalał do ok. półtorej minuty.
Internet | Interia.pl zwiększa przewagą nad Gazeta.pl, a Onet nad Wirtualną Polską (wyniki Gemius/PBI z lutego) |
Tylko na komputerach Dziennikzachodni.pl miał nieznacznie więcej użytkowników niż Trojmiasto.pl (1,12 mln wobec 1,07 mln), ale ponad trzy razy mniej odsłon (6,78 mln wobec 22,89 mln) i prawie dziesięć razy krótszy czas korzystania przez użytkowników (3:08 minuty wobec 30:24 minuty).
W warszawskim dziale TVN24.pl przeciętny odwiedzający spędził aż 58 minut i 6 sekund. Echodnia.eu przy 708,9 tys. użytkowników zanotowało 13,69 mln odsłon, zdecydowanie więcej niż każda z pozostałych witryn oprócz Trojmiasto.pl.
Zobacz tabelęNa urządzeniach mobilnych Trojmiasto.pl przy 1,51 mln użytkowników miało aż 123,88 mln odsłon, co daje średnio 82,2 odsłony na odwiedzającego. Przeciętny użytkownik korzystał z witryny przez godzinę i 54:26 minuty.
Z pozostałych serwisów żaden nie osiągnął 10 mln odsłon (Echodnia.eu mało 9,32 mln), a ponad 10 minut przeciętnego czasu korzystania zanotowała jedynie warszawska sekcja TVN24.pl (17:37 minuty).
Zobacz tabelęNa komputerach Dziennikzachodni.pl w skali roku zyskał 263,9 tys. użytkowników i 1,25 mln odsłon (to wzrosty o 30,9 i 22,6 proc.), natomiast średni czas korzystania ze strony zmalał o 36 sekund (czyli 16,1 proc.). Z kolei Trojmiasto.pl zanotowało spadki o 24,5 tys. użytkowników i 5,22 mln odsłon (2,2 i 18,6 proc. w dół) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 24 sekundy (czyli 1,3 proc.).
Liczba użytkowników Poranny.pl zwiększyła się w skali roku ponad dwukrotnie (o 384,3 tys., czyli 118,5 proc.), Expressilustrowany.pl zyskał 287,9 tys. użytkowników (76,2 proc. w górę), Wspolczesna.pl - 181,5 tys. (68,9 proc.), a Pomorska.pl - 296,1 tys. (60,7 proc.).
Warszawska i trójmiejska sekcja Wyborcza.pl straciły prawie połowę odsłon - pierwsza zanotowała spadek o 1,42 mln (czyli 44 proc.), a druga o 1,32 mln (46,3 proc). Natomiast liczba odsłon warszawskiego działu TVN24.pl zmalała o 2,71 mln (34,6 proc.), witryny Echodnia.eu - o 2,81 mln (17 proc.), a serwisu Gloswielkopolski.pl - o 1,32 mln (27,2 proc.).