Internet2016-07-08
3

Serwisy sportowe w czasie Euro 2016: WP przed Onetem, Polsatsport.pl i Ipla przed TVP, rekordy po meczu ze Szwajcarią

Od startu Euro 2016 do końca czerwca Sportowefakty.wp.pl miały nieco więcej użytkowników i dwa razy więcej odsłon niż dział sportowy Onetu, natomiast Polsatsport.pl i Ipla osiągnęły wyższe wyniki od działu sportowego TVP.pl. Wśród wydawców liderem była Grupa Onet-RASP przed Grupą Wirtualna Polska. Strony nadawców telewizyjnych najwyższą odwiedzalność miały zazwyczaj w dniach meczów Polaków, a witryny czołowych portali - dzień po tych spotkaniach.

Dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że od 10 czerwca, pierwszego dnia Euro 2016, do 30 czerwca, kiedy z turnieju po przegranym ćwierćfinale z Portugalią odpadła reprezentacja Polski serwis Sportowefakty.wp.pl odwiedzało codziennie 1,57 mln realnych użytkowników, czyli 6,22 proc. wszystkich polskich internautów, natomiast dział sportowy Onetu - 1,4 mln użytkowników, co dało 5,54 proc. zasięgu. Na stronie głównej Onetu były też promowane materiały z witryny „Przeglądu Sportowego”, która notowała średnio 762,7 tys. odwiedzających.

Sport.pl (Grupa Gazeta.pl) każdego dnia średnio 944,3 tys. użytkowników, ponad dwa razy więcej od działu sportowego Interii (452,9 tys.).

W rankingu znalazły się też strony i aplikacje związane z nadawcami telewizyjnymi transmitującymi w Polsce Euro 2016. Serwis Polsatsport.pl miał przeciętnie 403,9 tys. użytkowników dziennie, a Ipla (sumując statystyki serwisu Ipla.tv i aplikacji desktopowej Ipla) - 356,7 tys. Dział sportowy TVP.pl tak jak cztery inne strony z końcowej części rankingu nie we wszystkie dni odwiedziło odpowiednio wielu uczestników badania Gemius/PBI, żeby oszacować ich liczbę, dlatego nie podajemy ich średniej liczby użytkowników, a jedynie średni zasięg.

W badaniu nie jest uwzględniony ruch w aplikacjach mobilnych, mają one zostać objęte pomiarem jesienią br. Na platformie Ipla są dostępne także seriale, programy telewizyjne i filmy (z końcem czerwca zniknęły z niej produkcje Telewizji Polskiej), przy czym - jak już podawaliśmy - w dniach poprzedzających start Euro 2016 serwis Ipla.tv i aplikacja Ipla notowały trzy-cztery razy mniej użytkowników i odsłon niż w pierwszych dniach turnieju.

Zobacz tabelę

 

Z kolei wszystkie strony sportowe Grupy Onet-RASP (sekcje sportowe Onet.pl i Fakt24.pl, Przegladsportowy.pl) miały od 10 do 30 czerwca średnio 1,85 mln użytkowników i 7,35 proc. zasięgu dziennie, natomiast strony Grupy Wirtualna Polska (na ich wyniki prawie w całości złożyły się Sportowefakty.wp.pl) - 1,57 mln użytkowników i 6,22 proc. zasięgu.

Zobacz tabelę

 

Sportowefakty.wp.pl przez 21 dni zanotowały łącznie 215,9 mln odsłon, nieco ponad dwa razy więcej niż Sport.pl (112m8 mln) i Sport.onet.pl (108,3 mln).

Prezentujący tylko wyniki i statystyki meczów na żywo Flashscore.pl miał 44,1 mln odsłon, więcej niż Przegladsportowy.pl (43,1 mln). Natomiast Polsatsport.pl zanotował ich o jedną trzecią więcej niż dział sportowy TVP.pl i Ipla.

Zobacz tabelę

 

Strony sportowe Grupy Onet-RASP zanotowały w sumie 245,1 mln odsłon, o 29,1 mln więcej od serwisów Grupy WP. Natomiast strony Grupy Gazeta.pl miały 116,8 mln odsłon (z czego 112,8 mln zapewnił Sport.pl), prawie cztery razy więcej od witryn Grupy Interia.pl.

Zobacz tabelę

 

Wszystkie serwisy miały dużo więcej użytkowników na komputerach niż urządzeniach mobilnych. Relatywnie najmniejsza przewaga dektopu nad mobile’em pod tym względem była na Sport.pl, a największa (ponad dwukrotna) w sekcji sportowej Interii.

Zobacz tabelę


Strony sportowe portali horyzontalnych zazwyczaj wyższe wyniki niż w dniach meczów reprezentacji Polski osiągały nazajutrz. Rekordowe wyniki zanotowały w niedzielę 26 czerwca, dzień po zwycięskim meczu 1/8 finału ze Szwajcarią. Sportowefakty.wp.pl miały wtedy 2,34 mln realnych użytkowników i 22,6 mln odsłon (wobec 1,99 mln użytkowników i 14,3 mln odsłon w dniu meczu), a dział sportowy Onetu - 1,94 mln użytkowników i 7,48 mln odsłon (dzień wcześniej: 1,82 mln użytkowników i 6 mln odsłon).

Sekcja sportowa Onetu tylko w trzech z analizowanych 21 dni miała więcej użytkowników niż Sportowefakty.wp.pl (największą przewagę zanotowała 21 czerwca: 1,97 mln wobec 1,79 mln), w każdym dniu miała wyraźnie mniej odsłon od konkurenta, w niektóre ponad dwa razy mniej. Z kolei Sportowefakty.wp.pl największą przewagę w liczbie użytkowników osiągnęły 26 czerwca (2,34 mln wobec 1,94 mln) i 29 czerwca (1,28 mln wobec 954,7 tys.).

Z kolei Ipla i dział sportowy TVP.pl zdecydowanie najwyższą odwiedzalność osiągnęły w dniach meczów naszej drużyny. Ipla najwyższy zasięg (564,7 tys. użytkowników) zanotowała w dniu meczu Polska - Irlandia Północna, a sekcja sportowa TVP.pl w dniu meczu Polska - Portugalia (515,4 tys. użytkowników).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas