Internet2017-10-18
4

Serwisy sportowe: Wirtualna Polska wyprzedziła Onet-RASP - w dół Sport.pl, w górę Interia (TOP20)

Grupa Wirtualna Polska w kategorii sportowej wyprzedziła Grupę Onet-RASP, duży spadek zanotowała Grupa Gazeta.pl, a wzrost - Grupa Interia.pl. Wśród serwisów liderem są Sportowefakty.wp.pl przed Sport.onet.pl, Przegladsportowy.pl i Sport.pl.

We wrześniu br. sekcję sportową WP.pl, funkcjonującą pod marką Sportowefakty.wp.pl, odwiedziło 5,83 mln realnych użytkowników, czyli 21,84 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 163,44 mln odsłon, a każdy spędził w nim średnio 56 minut i 11 sekund - wynika z badania Gemius/PBI.

Witryna jest zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon. Zajmujący kolejne miejsce Sport.onet.pl miał 4,76 mln odwiedzających i 108,8 mln odsłon. Przeglądsportowy.pl (Grupa Onet-RASP) przy 2,94 mln użytkowników zanotował 22,82 mln odsłon, a Sport.pl (Grupa Gazeta.pl) przy 2,51 mln użytkowników miał 48,49 mln odsłon.

Z kolei najdłuższy przeciętny czas korzystania przez użytkownika osiągnęły dwie witryny, w których można głównie sprawdzać na żywo wyniki różnych rozgrywek: Flashscore.pl (dwie godziny i 3:09 minuty) i Livescore.com (godzina i 22:54 minuty).

W rankingu znalazły się też sekcje sportowe innych portali horyzontalnych: Interii (2,14 mln użytkowników i 29,07 mln odsłon), SE.pl (446,7 tys. użytkowników i 1,3 mln odsłon) oraz Fakt.pl (433 tys. użytkowników i 1,03 mln odsłon). Na liście są też dwie witryny nadawców telewizyjnych: Polsatsport.pl (1,27 mln użytkowników i 7,07 mln odsłon) i Sport.tvp.pl (813,5 tys. użytkowników i 5,97 mln odsłon), a także witryna rozgrywek Lotto Ekstraklasy i należący do Polskiego Związku Piłki Nożnej serwis Łączynaspiłka.pl.

Ponadto w zestawieniu są m.in. Meczyki.pl (1,24 mln użytkowników i 16,19 mln odsłon), udostępniające linki do pirackich transmisji różnych rozgrywek i skrótów wideo oraz serwis aplikacji dla biegaczy i rowerzystów Endomondo (366 tys. użytkowników i 4,7 mln odsłon).

Na Flashscore.pl przeciętny użytkownik wykonał 58,3 odsłony, na Livescore.com - 57,4, a na 90minut.pl - 41,7.

Zobacz tabelę

W skali roku sekcja sportowa WP.pl zanotowała minimalny wzrost zasięgu (o 0,2 pkt proc., czyli 0,9 proc.) i spadek liczby odsłon (o 950,7 tys., a więc 0,6 proc.), natomiast średni czas korzystania z niej przez użytkownika wydłużył się o 14 minut i 35 sekund, czyli 35 proc.). Jednocześnie dział sportowy Onetu stracił 2,02 pkt proc. zasięgu, 26,76 mln odsłon oraz osiem minut i 21 sekund przeciętnego czasu korzystania (to spadki o 10,2, 19,7 i 21,3 proc.). W konsekwencji witryna WP zwiększyła swoją przewagę w każdej z tych statystyk.

Przegladsportowy.pl przy minimalnym wzroście zasięgu stracił 8,04 mln odsłon i 3:57 minuty średniego czasu korzystania (to 26 i 32,3 proc. w dół), natomiast Sport.pl stracił 4,54 proc. zasięgu i 3,79 mln odsłon (32,6 i 6,1 proc. w dół), za to zyskał 5:04 minuty średniego czasu korzystania (25,5 proc. w górę).

Duże spadki zasięgu zanotowały też Sport.tvp.pl (o 0,68 pkt proc., czyli 18,2 proc.), Ekstraklasa.tv (o 0,89 pkt proc. i 30,8 proc.), Futbolowo.pl (o 0,65 pkt proc. i 26,7 proc.), Sport.fakt.pl (o 0,47 pkt proc. i 22,5 proc.), Łączynaspiłka.pl (o 1,25 pkt proc. i 46,1 proc.) oraz Endomondo.com (o 0,55 pkt proc. i 28,6 proc.).

Za to Sport.interia.pl zyskał 1,83 pkt proc. zasięgu i 4,93 mln odsłon (to 29,5 i 20,4 proc. w górę), przy spadku średniego czasu korzystania przez użytkownika o 8,1 proc. Spore wzrosty zasięgu zanotowały też Mwyniki.pl, Livescore.com i Sportslive.info, których we wrześniu ub.r. nie było w czołowej dwudziestce.

Serwisy sportowe Grupy Wirtualna Polska (którym prawie cały ruch zapewniają Sportowefakty.wp.pl) miały we wrześniu 5,85 mln realnych użytkowników, 169,42 mln odsłon oraz 56 minut i 53 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego.

W każdej z tych statystyk są przed witrynami Grupy Onet-RAS Polska (głównie Sport.onet.pl, Przegladsportowy.pl i Fakt.pl/sport), które miały 5,76 mln użytkowników, 138,62 mln odsłon i 32 minuty średniego czasu korzystania.

Z kolei Grupa Gazeta.pl w kategorii sportowej (ma w niej m.in. serwisy Sport.pl, Futbolowo.pl, Myfitness.pl) osiągnęła zdecydowanie wyższe wyniki niż Sport.interia.pl, jedyny sportowy serwis Grupy Interia.pl.

Zobacz tabelę

Strony sportowe Grupy WP zyskały w skali roku 0,27 pkt proc. zasięgu, 5,01 mln odsłon i 15:17 minuty przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 1,2, 3 i 36,7 proc. w górę). Dzięki temu w każdej z tych statystyk udało im się wyprzedzić Grupę Onet-RAS Polska, która straciła 1,51 pkt proc. zasięgu, 37,9 mln odsłon i 9:59 średniego czasu korzystania (6,5, 21,5 i 23,8 proc. w dół).

Z kolei Grupa Gazeta.pl mimo spadku zasięgu o 4,55 pkt proc. (czyli 29,5 proc.) osiągnęła wzrost liczby odsłon o 28,96 mln (40,4 proc. w górę) i przeciętnego czasu spędzanego przez użytkownika o 11:15 minuty (czyli o 56,1 proc.).

Grupa Interia zanotowała w tej kategorii takie same zmiany jak Sport.interia.pl.

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas