Internet2018-08-08
7

Serwisy TVP w dół, ale przyciągają bardziej niż WP i Facebook. Zyskują aplikacje mobilne Google’a (dane Gemius/PBI z lipca)

W lipcu strony i aplikacje internetowe Telewizji Polskiej zanotowały aż 1,27 mln użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, przy czym średni czas korzystania z nich był dłuższy niż w przypadku Grupy Wirtualna Polska, Facebooka i Grupy Google. Duże wzrosty osiągnęły aplikacje mobilne tego ostatniego koncernu.

Strony i aplikacje Grupy Google w minionym miesiącu odwiedziło 25,81 mln polskich internautów, czyli 95,88 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Wykonali oni tam prawie 7 mld odsłon, a każdy spędził dziennie średnio 31 minut i 15 sekund - wynika z badania Gemius/PBI.

Na kolejnych miejscach znalazły się Facebook (21,14 mln użytkowników i 3,9 mld odsłon), Grupa Wirtualna Polska (20,94 mln użytkowników i 2,89 mld odsłon) oraz Grupa Onet-RAS Polska (20,63 mln użytkowników i 2,59 mld odsłon). Na Facebooku przeciętny czas korzystania przez internautę w ciągu jednego dnia wyniósł 33 minuty i 48 sekund, w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska - 34 minuty i 32 sekundy, a w przypadku Grupy Onet-RAS Polska - 24 minuty i 45 sekund.

Z kolei Grupa OLX przy 16,26 mln odwiedzających zanotowała 3,64 mld odsłon.

Strony i aplikacje Telewizji Polskiej miały 6,84 mln użytkowników, aż o 1,27 mln mniej niż miesiąc wcześniej. Odwiedzający wykonali tam 73,26 mln odsłon, a każdy dziennie spędzał tam średnio 38 minut i 8 sekund. W serwisach i aplikacjach w TVP w drugiej połowie czerwca i pierwszej połowie lipca dostępne były - na wyłączność w polskim internecie - transmisje z piłkarskich mistrzostw świata.

Duże spadki liczby użytkowników zanotowały też Wikipedia (o 797,4 tys.), Facebook (o 350 tys.) i Grupa Google (388,7 tys.). Za to Grupa Ceneo.pl zyskała 985,7 tys. użytkowników, Filmweb - 677,2 tys., Grupa TVN - 670,2 tys., a Cda.pl - 611,4 tys.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w zeszłym miesiącu na 26,9 mln, z czego 22,6 mln korzystało z sieci na komputerach, a 22,1 mln - na smartfonach i tabletach.

Google.pl zanotowało w zeszłym miesiącu 23,45 mln użytkowników i prawie 5 mld odsłon, a Google.com - 22,16 mln użytkowników i 1,92 mld odsłon. Onet.pl miał więcej odsłon od WP.pl (16,73 mln wobec 15,44 mln), ale mniej odsłon (1,55 mld wobec 1,81 mld).

Na Facebooku odwiedzający spędzał każdego dnia przeciętnie 33 minuty i 48 sekund, na WP.pl - 32 minuty i 20 sekund, a na Google.pl - 27 minut i 41 sekund.

Ceneo.pl zyskało w skali miesiąca 1,21 mln użytkowników, natomiast Wikipedia straciła 797,4 tys. użytkowników, Google.com - 633 tys., Onet.pl - 631,4 tys., a WP.pl - 401,8 tys.

Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google miały 21,84 mln użytkowników (404,3 tys. mniej niż miesiąc wcześniej), którzy wykonali 4,07 mld odsłon, a każdy korzystał z nich średnio przez 32 minuty i 55 sekund dziennie.

YouTube stracił w skali miesiąca 374 tys. użytkowników, Facebook - 627,3 tys., Grupa Interia.pl -  880,3 tys., Wikipedia - 1,1 mln, a Grupa Microsoft-MSN - 535,9 tys. Natomiast Filmweb zyskał 283,9 tys. odwiedzających, a strony i aplikacje Grupy PKO BP - 251,7 tys.

Google.pl na komputerach odwiedziło 19,66 mln internautów, o 345,4 tys. mniej niż miesiąc wcześniej. Domena zanotowała też 2,66 mld odsłon oraz 28 minut i 29 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika w ciągu dnia.

Google.com zanotował 17,61 mln użytkowników i 1,36 mld odsłon, YouTube - 17,1 mln użytkowników i 776,8 mln odsłon, a Facebook - 17,09 mln użytkowników i 1,72 mld odsłon.

Z o2.pl przeciętny użytkownik korzystał dziennie przez 40 minut i 59 sekund, a WP.pl - przez 33 minuty i 54 sekundy, a z Facebooka - przez 29 minut i 38 sekund.

Autor:tw

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas