Internet2017-07-10
13

Serwisy VoD: Netflix mocno w górę, VoD.TVP.pl przed Ipla.tv., w dół Player.pl, Wp.tv i ShowMax

Liderem wśród serwisów VoD na polskim rynku pod względem liczby użytkowników pozostaje VoD.pl, a pod względem liczby odsłon i średniego czasu korzystania - Player.pl. W skali roku duże spadki odwiedzalności zanotowały Player.pl i Wp.tv, a w skali miesiąca - ShowMax. Natomiast duży wzrost osiągnął Netflix.

W maju br. serwis VoD.pl (należący do Grupy Onet-RAS Polska) odwiedziło 2,99 mln realnych użytkowników, czyli 10,91 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 12,45 mln odsłon, a każdy spędził na stronie przeciętnie 42 minuty i 19 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

VoD.pl miał o 812,8 tys. użytkowników więcej niż zajmujący drugą pozycję Player.pl (Grupa TVN). Jednocześnie zanotował prawie trzy razy więcej odsłon (33,55 mln) i ponad siedem razy dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (5 godzin i 20:35 minuty).

Serwis WP.tv (Wirtualna Polska) miał 1,47 mln użytkowników, 3,71 mln odsłon i 7:15 minuty przeciętnego czasu korzystania. Dział VoD portalu TVP.pl przy nieznacznie mniejszej liczbie odwiedzających (1,41 mln) zanotował wielokrotnie więcej odsłon (18,39 mln) i wielokrotnie dłuższy średni czas spędzony przez użytkownika (3 godziny i 39:52 minuty).VoD.TVP.pl miał też o 48,6 tys. więcej użytkowników i 3,04 mln odsłon więcej niż Ipla.tv (Cyfrowy Polsat), a o 10:28 minuty krótszy przeciętny czas korzystania. Dodatkowo Ipla jako aplikacja miała 462,4 tys. użytkowników.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/najpopularniejsze-serwisy-w-polsce-w-maju-2017-onet-rasp-zwieksza-przewage-nad-wirtualna-polska-mocno-w-dol-cda-ceneo-i-filmweb ##

Z dwóch w pełni odpłatnych globalnych platform ShowMax miał więcej użytkowników niż Netflix (1,08 mln wobec 742,9 tys.), ale mniej odsłon (8,96 mln wobec 12,44 mln) i krótszy średni czas korzystania (7:04 minuty wobec 11:07 minuty).

Z kolei spośród usług VoD oferowanych przez dostawców telewizyjnych, NCplusgo.pl osiągnęło wyższe statystyki niż HBOgo.pl, zwłaszcza pod względem liczby odsłon i przeciętnego czasu spędzanego przez użytkownika.

Badanie Gemius/PBI obejmuje ruch na komputerach, smartfonach i tabletach.

Zobacz tabelę

Uruchomiony w Polsce w połowie lutego br. ShowMax wspiera kampania reklamowa, której najintensywniejszy etap trwał do maja. Jej pierwsza odsłona była oparta na spocie z udziałem Ewana McGregora, a druga promowała etiudę „Ksiądz” z Arkadiuszem Jakubikiem.

Najlepsze jak dotąd statystyki - 2,62 mln użytkowników i 13 mln odsłon - witryna osiągnęła w lutym. W kolejnych miesiącach zanotowała spadek liczby odwiedzających (do 1,7 mln w marcu i 1,08 mln w maju) i liczby odsłon (do 7,23 mln w kwietniu i 8,96 mln w maju), natomiast średni czas korzystania przez użytkownika wzrósł w maju do 7:04 minuty).

W połowie maja ruszyła promocja Play, w ramach której klienci podpisujący umowę abonamentową mogą przez rok korzystać z ShowMaxa za darmo. Obecnie wspiera to kampania reklamowa z udziałem Arkadiusza Jakubika.

Zobacz tabelę

W ciągu roku Vod.pl zanotował spadek zasięgu z 14,1 do 10,91 proc. (czyli o 22,6 proc.). Liczba odsłon serwisu zmalała o 2,92 mln (to 19 proc. w dół), a średni czas korzystania przez użytkownika wzrósł o 5:32 minuty (15 proc. w górę). Podawanie zmiany liczby użytkowników w skali roku jest mało miarodajne, bo w maju ub.r. łączna liczba internautów była znacząco niższa niż w maju br.

Z VoD.pl, tak samo jak z Ipli, w pierwszej połowie ub.r. zniknęły seriale, filmy i programy Telewizji Polskiej, ponieważ nadawca nie przedłużył wygasających umów. Jesienią VoD.pl zrezygnował z odpłatnej oferty subskrypcyjnej.

Jeszcze większe spadki zanotowały Player.pl i WP.tv. Serwis Grupy TVN stracił 23,4 proc. zasięgu, 13,66 mln odsłon (to 28,9 proc. w dół) i 18:13 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika (5,4 proc. w dół), a witryna Wirtualnej Polski - 33 proc. zasięgu, 3,53 mln odsłon (48,7 proc. w dół) i 5:19 minuty przeciętnego czasu korzystania (42,3 proc. w dół).

Z kolei dział VoD portalu TVP.pl przy spadku zasięgu o 14,5 proc. osiągnął wzrost liczby odsłon (o 3,8 mln, czyli 26,1 proc.) i przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika (o 15:46 minuty, a więc 7,7 proc.). Pod koniec maja br. witryna została udostępniona w nowej wersji.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/kanaly-sportowe-kroluja-w-europie-rosnie-popularnosc-vod-raport ##

Serwis Ipla.tv stracił w skali roku 21,7 proc. zasięgu i 4,46 mln odsłon (to 22,5 proc. w dół), a średni czas spędzany w nim przez użytkownika wydłużył się o 15:05 minuty (czyli o 7 proc.). Natomiast zasięg aplikacji Ipla zmalał o 28,1 proc.

Za to zasięg  Netflixa wzrósł w skali roku ponad pięciokrotnie (z 0,48 do 2,71 proc.), liczba odsłon - 16-krotnie (z 787 tys. do 12,44 mln ), a przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego - dwukrotnie (z 5:29 do 11:07 minuty). Jesienią ub.r. serwis został uruchomiony w pełni spolszczonej wersji, natomiast 30 maja pojawił się w nim piąty sezon hitowego serialu „House of Cards”.

HBOgo.pl zanotował duże spadki, natomiast NCplusgo.pl w maju ub.r. zanotował zbyt małą odwiedzalność, by została ona oszacowana w badaniu Gemius/PBI.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/telewizje-mozna-ogladac-w-internecie-czyli-wady-ustawy-mkidn ##

Autor:tw

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas