Czołowymi polskimi serwisami VoD pozostają Onet VoD i TVN Player, osiągając w ostatnim okresie niewielkie wzrosty odwiedzalności. Natomiast Ipla zanotowała w marcu prawie 3 mln uruchomionych aplikacji.
Z danych z Megapanelu PBI/Gemius przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w marcu br. Onet VoD odwiedziło dwa razy więcej użytkowników niż TVN Player. Jednak wykonali oni ponad trzy razy mniej odsłon, przebywając w serwisie aż 10 razy krócej.
Żaden z pozostałych serwisów VoD nie osiągnął poziomu 500 tys. użytkowników, a ponad 5 mln odsłon zanotował tylko Iplex.pl. Za to na stronie VoD Telewizji Polskiej przeciętny użytkownik spędził ponad 4 godziny.
>>> Megapanel z marca: YouTube i Facebook w górę, GG i Microsoft zyskują na zmianach
Z kolei Ipla jest dostępna przede wszystkim jako osobny program i w tej formie zanotowała w marcu 2,96 mln uruchomień aplikacji. Ponieważ to pierwsze dane mierzone w Megapanelu według wskaźnika „uruchomione aplikacje” (więcej o tej zmianie), trudno je porównywać z wcześniejszymi statystykami, opartymi na kryterium „aktywne programy”.
Zobacz tabelę
W skali miesiąca Onet VoD zanotował nieznaczny spadek odwiedzalności - 225 tys. użytkowników i 2,5 mln odsłon mniej. Za to TVN Player miał 225 tys. real users i prawie 18 mln odsłon więcej, a przeciętny użytkownik korzystał z serwisu półtorej godziny dłużej.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w marcu 2012 roku
Pozostałe witryny zanotowały niewielkie zmiany odwiedzalności. Przy czym na TVP.pl/VoD przeciętny użytkownik przebywał ponad dwa razy dłużej niż w lutym.
Zobacz tabelę
Z kolei przez pół roku zwielokrotnił zwiększył się czas, który przeciętny użytkownik spędzał na Onet VoD. TVN Player zyskał ponad 20 mln odsłon oraz 3 godziny w przeliczeniu na użytkownika. Spory wzrost odwiedzalności zanotowała Ipla.tv, a spory spadek - Iplex.pl.