Internet2013-04-11
8

Serwisy VoD: w górę VoD.pl, Ipla i TVP - traci Iplex

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem VoD jest należący do Grupy Onet VoD.pl, który w skali roku zanotował spory wzrost odzwiedzalności, podobnie jak Ipla i dział VoD portalu TVP.pl. Natomiast zmalał zasięg Iplexu.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl pokazują, że w lutym br. VoD.pl odwiedziło 2,63 mln internautów. To o 870 tys. więcej niż liczba użytkowników należącej do Cyfrowego Polsatu aplikacji Ipla, która zanotowała 2,874 mln uruchomień, z których każde trwało średnio aż 76 godzin (dla porównania, w przypadku komunikatora GG ten wskaźnik wyniósł 60,5 godziny). Ipla działa też jako serwis Ipla.tv, który w lutym miał 956 tys. real users i aż 480 tys. odsłon mobilnych, najwięcej wśród wszystkich witryn VoD.

TVN Player przy około milionie użytkowników zanotował zdecydowanie najwięcej odsłon - 43 mln, o 14 mln więcej niż VoD.pl i 21,5 mln więcej niż Ipla.tv. Dodatkowo serwis przyciągnął przeciętnego użytkownika na 9 godzin i 24 minuty, czyli na 2,5 raza dłużej niż dział VoD na TVP.pl, ponad trzy razy dłużej niż Ipla.tv, a ponad cztery razy dłużej niż VoD.pl.

>>> TOP 300 serwisów internetowych w Polsce (raport)

Serwisy takie jak StrefaVoD.pl, Cineman.pl i Vodeon.pl nie są objęte badaniem Megapanel.

Zobacz tabelę


W porównaniu z lutym ub.r. VoD.pl miał 126 tys. użytkowników i 4,7 mln odsłon więcej (to wzrosty o 5 i 20 proc.), a przeciętny użytkownik korzystał z serwisu przez 24 minuty dłużej. Ipla.tv zyskała aż 570 tys. real users (wzrost o 149 proc.) i 15,9 mln odsłon (285 proc. w górę), a dział VoD na TVP.pl - 200 tys. real users i 2,4 mln odsłon (wzrosty o 67 i 40 proc.). W pierwszym serwisie użytkownik przebywał średnio aż trzynaście razy dłużej niż rok wcześniej, a w drugim - ponad dwa razy dłużej.

Za to Iplex.pl stracił w skali roku 10 tys. real users i 3,5 mln odsłon (spadek o 43 proc.), a przeciętny użytkownik korzystał z serwisu o 45 proc. krócej. Natomiast TVN Player co prawda zyskał nieco ponad 100 tys. real users, ale zanotował 5,8 mln odsłon mniej (spadek o 12 proc.), a internauci spędzili na nim średnio godzinę i 50 minut mniej (spadek o 16 proc.).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2013 roku

Trudno porównywać dane Ipli, bo przed rokiem aplikacje były mierzone w Megapanelu w oparciu o inną metodologię - nie na podstawie liczby uruchomień, ale aktywnych programów.

Zobacz tabelę


 

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas