Internet2013-10-21
3

Serwisy wideo: YouTube liderem, VoD.pl i WP.tv w górę, traci Wrzuta.pl (TOP 22)

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem wideo w Polsce jest YouTube, wśród witryn z wideo na żądanie - VoD.pl, a wśród stron z autorskimi materiałami wideo - WP.tv. Przedstawiamy TOP22 serwisów i aplikacji wideo.

YouTube nad innymi serwisami wideo w Polsce ma ogromną przewagę - w lipcu br. należącą do Google stronę odwiedziło 13,83 mln użytkowników, a kolejny w zestawieniu VoD.pl - o 10,23 mln mniej.

YouTube nie jest objęty audytem site-centric, tak samo jak inne globalne serwisy publikujące wyłącznie wideo od internautów (i partnerów korporacyjnych) - Dailymoion i Vimeo. Dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują w nich polscy internauci ani jak dużo czasu spędzają.

>>> 2/3 polskich internautów ogląda wideo na YouTubie

Na takiej samej zasadzie (hosting treści od użytkowników) działa kilka polskich serwisów wideo: Wrzuta.pl i Smog.pl (należące do Grupy o2), Patrz.pl oraz Studio.wp.pl. Z kolei na Tosiewytnie.pl (należy do Wirtualnej Polski) i Pudelek.tv (Grupa o2) publikowane są zarówno materiały redakcyjne, jak i treści od internautów. Przypomnijmy, że Grupa o2 na początku września br. uruchomiła kolejny serwis wideo - Kafeteria.tv (więcej na ten temat).

Wśród serwisów publikujących głównie materiały redakcyjne zdecydowanym liderem jest WP.tv, która w lipcu zanotowała 3,24 mln użytkowników i 17,5 mln odsłon ogółem. Interia.tv miała 847 tys. real users i 4,15 mln odsłon, a Gazeta.tv - 113 tys. real users i 278 tys. odsłon.

W grupie witryn udostępniających filmy i seriale w systemie wideo na żądanie najpopularniejszy jest VoD.pl (należący do Grupy Onet) z 3,6 mln użytkowników i 28,9 mln odsłon w lipcu. Z kolei Ipla (własność Cyfrowego Polsatu) - dostępna zarówno jako serwis, jak i aplikacja - oprócz filmów, seriali i programów tv na żądanie oferuje wybrane treści (głównie transmisje sportowe) w streamingu. Aplikacja Ipla miała w lipcu 1,2 mln użytkowników, a Ipla.tv - 737 tys. użytkowników i 12,5 mln odsłon. Należący do Grupy TVN TVNplayer.pl zanotował 788 tys. real users i 18,4 mln odsłon, a należący do Telewizji Polskiej Vod.tvp.pl - 299 tys. real users i 3,9 mln odsłon.

Pod względem średniego czasu spędzanego przez użytkownika zdecydowanym liderem jest TVNplayer.pl z 6 godzinami i 20 minutami (dla aplikacji Ipla liczony jest łączny czas uruchomienia, a program często działa tylko „w tle” innych aktywności użytkownika). Natomiast zdecydowanie najwięcej sesji zanotował VoD.pl - 13,23 mln.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lipcu 2013

Zobacz tabelę

 

Autor:tw

Więcej informacji:wideo w internecie, VoD, YouTube, Wrzuta, WP.tv

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas