We wtorek Netflix ujawnił oficjalny zwiastun drugiego sezonu swojego serialu „Sex Education”. Premiera najnowszej serii została wyznaczona na 17 stycznia.
Głównym bohaterem serialu jest Otis Milburn - uczeń liceum, którego matka jest terapeutką seksualną. W pierwszym sezonie Otis i jego przyjaciółka Maeve Wiley postanawiają wykorzystać jego talent i udzielać płatnych porad seksualnych swoim rówieśnikom. W nowym sezonie Milburn musi (dla dobra związku z Olą) zapanować nad swoim popędem seksualnym. Jednocześnie jego stosunki z Maeve pozostają dość napięte. Tymczasem w liceum Moordale wybucha epidemia chlamydii, co zwraca uwagę na potrzebę lepszej edukacji seksualnej wśród uczniów.
W obsadie serialu są m.in.: Asa Butterfield („Gra Endera”, „Hugo i jego wynalazek”), Gillian Anderson („The Crown”, „Upadek”), Ncuti Gatwa („Stonemouth”, „Ostatni list od kochanka”), Connor Swindells („The Vanishing”), Kedar Williams-Stirling („Will”, „Korzenie”), Chaneil Kular („Informer”), Tanya Reynolds („Emma”, „Delicious”), Mikael Persbrandt („Invisible Heroes”, „Dziewczyna w sieci pająka”, „Hobbit”, „Król Artur: Legenda miecza”), Samantha Spiro („Gra o tron”, „Tracey Ullman's Show”) oraz Alistair Petrie („Deep State”, „Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie”, „Nocny recepcjonista”).
Twórczynią i scenarzystką „Sex Education” jest Laurie Nunn. Za reżyserię drugiego sezonu odpowiadają Ben Taylor, Alice Seabright i Sophie Goodhart. Producentami wykonawczymi są Jamie Campbell, Ben Taylor oraz Laurie Nunn. Serial produkuje studio Eleven.
Premiera pierwszego sezonu miała miejsce w styczniu 2019 roku. W ciągu czterech tygodni serial obejrzało wówczas ponad 40 mln osób.
W III kwartale 2019 r. Netflix osiągnął wzrost przychodów o ponad 31 procent, a zysk netto spółki wyniósł 665 mln dolarów. W ciągu trzech miesięcy serwis odwrócił spadkowy trend dotyczący użytkowników w USA, jednak w sumie osiągnął niższą od zakładanej liczbę nowych subskrybentów. Obecnie na całym świecie z Netfliksa korzysta z górą 158 mln abonentów.
Według badania Gemius/PBI w październiku 2019 r. platforma zanotowała w Polsce 3,06 mln realnych użytkowników i odnotował 37,05 mln odsłon.