Liderem sprzedaży w segmencie dwutygodników people w styczniu br. został magazyn “Show”, który wyprzedził “Party”, tracące jako jedyne w zestawieniu. ”Viva!” niemal podwoiła sprzedaż, a “Flesz” zanotował najniższy wynik od czasu ukazania się.
Średnia sprzedaż ogółem magazynu “Show” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu br. wyniosła 438 281 egz. i była wyższa o 13,3 proc. niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten cały czas ma promocyjną cenę 1,50 zł, podczas gdy rok wcześniej kosztował 1,99 zł.
Z pozycji pierwszej na drugą spadł konkurencyjny magazyn “Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska). Jego sprzedaż zmalała o 7,4 proc. (to jedyny spadek w rankingu) i wyniosła 433 124 egz. Pierwszy styczniowy numer “Party” kosztował jeszcze 2,20 zł, drugi już - 1,50 zł. Rok wcześniej cena pisma wynosiła 1,99 zł.
Na podium znalazł się też drugi tytuł Edipresse - wprowadzony na rynek w październiku ub.r. - “Flesz. Gwiazdy & Styl”. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 332 708 egz. Magazyn ten w styczniu miał dwa wydania w cenie 1,50 zł i jedno w cenie 1,99 zł.
Na czwartym miejscu uplasowała się ”Viva!” (także Edipresse Polska), która w pierwszym miesiącu br. sprzedała się w liczbie 317 304 egz., czyli aż o 91 proc. wyższej niż rok wcześniej. To największy wzrost w zestawieniu. Magazyn ten miał w styczniu br. jeden numer w cenie promocyjnej 0,99 zł (normalna cena to 5,99 zł), a rok wcześniej żadnego.
Zobacz tabelę
W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. największy wzrost sprzedaży ogółem zanotowała “Viva!”. Tytuł ten zyskał aż 36 proc., chociaż w grudniu też miał jedno wydanie za 0,99 zł. Natomiast najwięcej straciła “Gala” (G+J Polska) - jej sprzedaż spadła o 14 proc.
Styczniowy wynik “Flesza” był o 1,1 proc. niższy od grudniowego i najniższy od października ub.r., gdy tytuł trafił na rynek.
Zobacz tabelę