Prasa2010-03-30
0

„Show” goni „Party”, duży wzrost „Vivy!”

„Party”, lider segmentu pism people, zanotował w grudniu ub.r. niewielki spadek sprzedaży, zyskało zaś konkurencyjne „Show”. Sporo do góry poszła też sprzedaż „Vivy!”.

W grudniu ub.r. średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika "Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) wyniosła 466 291 egz., czyli była o 1,5 proc. niższa niż rok wcześniej – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu w segmencie people znalazł się dwutygodnik "Show" (Wydawnictwo Bauer).  Jego sprzedaż ogółem wyniosła 445 468 egz.  i była o 8,3 proc. wyższa niż w grudniu 2008 roku.

Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), które zanotowała wzrost sprzedaży aż o 52,6 proc. i w trzecim miesiącu czwartego kwartału ub.r. sprzedała się w ilości 242 311 egz. Jednak w grudniu 2008 roku dwa wydania tego magazynu ukazały się w normalnej cenie 5,90 zł, natomiast w grudniu 2009 roku – jeden sprzedawany był w cenie obniżonej do 1,99 zł (ceny dotyczą mutacji bez dodatku).

Czwarty w rankingu był jedyny w nim tygodnik, czyli "Gala" (G+J Polska), ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 116 008 egz. i spadkiem wynoszącym 3,5 proc. Z tymże w grudniu 2009 roku „Gala” kosztowała 3,50 zł, a rok wcześniej - 2,90 zł (ceny mutacji bez dodatku).

Zobacz tabelę


Porównując dane miesiąc do miesiąca, widać, że w grudniu ub.r. w porównania do listopada ub.r. spadek sprzedaży ogółem zanotowało jedynie „Party”. Pozostały tytuły miały wyższą sprzedaż, a najwięcej zyskała „Gala”.

Zobacz tabelę


 



* - wszystkie prezentowane w zestawieniu tytułów people magazyny to dwutygodniki z wyjątkiem "Gali", która jest tygodnikiem.

Autor:pp

Więcej informacji:zkdp, Show, Party, Viva!”

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas