W lipcu br. spadła sprzedaż wszystkich magazynów z segmentu people poza dwutygodnikiem “Show”, który goni liderującego zestawieniu magazynu “Party”. Najbardziej w dół poszybowały wyniki “Gali”.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem dwutygodnika "Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) w lipcu br. wyniosło 480 775 egz., czyli było o 4,5 proc. niższe niż rok wcześniej – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się konkurencyjny dwutygodnik "Show" (Wydawnictwo Bauer). Jego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 445 775 egz. i było o 3,5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ub. r. W lipcu br. tytuł został odświeżony i wsparty działaniami promocyjnymi (więcej na ten temat).
Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), która również w siódmym miesiącu br. przeszła lifting (poczytaj więcej). Magazyn ten zanotował jednak nieduży spadek (o 1,2 proc.), a jego wynik sprzedażowy wyniósł 321 071 egz.
Czwarty w rankingu był jedyny w nim tygodnik, czyli "Gala" (G+J Polska). W lipcu br. rozchodziła się średnio w nakładzie 103 025 egz., czyli jej rozpowszechnianie płatne razem było o 24,7 proc. niższe niż rok wcześniej. Był to największy spadek w zestawieniu.
Zobacz tabelę
Porównując dane z lipca br. do danych z poprzedniego miesiąca widać, że wzrosty zanotowały wszystkie tytuły z segmentu people. Najbardziej wzrosło średnie rozpowszechnianie płatne razem dwutygodnika “Viva!” - o 103,9 proc. Magazyn ten w lipcu miał jednak jedno wydanie w promocyjnej cenie 0,99 zł, natomiast w czerwcu wszystkie numery ukazały się w normalnej cenie 5,90 zł.
* - “Gala” to jedyny tygodnik w zestawieniu, pozostałe tytuły to dwutygodniki.