W I półroczu br. większość magazynów z segmentu people zanotowała spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły „Show” i „Flesz”. Na plusie pierwsze sześć miesięcy 2013 roku zakończyła jedynie „Gala”.
Najpopularniejszym tytułem people w I półroczu br. był - tak jak rok wcześniej - dwutygodnik „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 16,3 proc. i wyniosła 365 310 egz. - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu z wynikiem 300 758 egz. znalazł się konkurencyjny magazyn „Show” (Wydawnictwo Bauer), który odnotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 30,6 proc.
Trzecia pozycja należała do pisma „Flesz. Gwiazdy & Styl” (Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w I półroczu br. wyniosła 221 349 egz. i był o 22,7 proc. niższa niż rok wcześniej.
Wydawana od listopada ub.r. „Grazia” (Wydawnictwo Bauer) znalazła się na miejscu piątym z wynikiem na poziomie 159 428 egz.
Szóstą lokatę zajęła natomiast „Gala” (G+J Polska), która jako jedyna w I półroczu br. zanotowała wzrost sprzedaży ogółem - o 11,8 proc. do 139 975 egz.
Zobacz tabelę
W czerwcu br. liderem sprzedaży ogółem także był magazyn „Party”. Sprzedał się on w liczbie 365 555 egz. po spadku o 12,4 proc.
Wiceliderem było pismo „Show”, którego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 303 792 egz., czyli o 26,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, chociaż w połowie czerwca br. został odświeżony i wsparty kampanią (do góry poszła jednak też jego cena - z 1,60 zł do 1,99 zł, więcej na ten temat) Na trzeciej pozycji znalazł się „Flesz” (201 519 egz., spadek o 21,7 proc.).
Najmniej w szóstym miesiącu br. straciła zajmująca ostatnie miejsce „Gala” - jej sprzedaż ogółem zmalała tylko o 9,8 proc. do 84 680 egz.
Zobacz tabelę