Reklama2003-08-04
0

Sieć dedykowana Młodzieży

Już od września Clear Channel Poland uruchomi program "Sieć dedykowana Młodzieży"

Firma Clear Channel Poland zdecydowała się wprowadzić do sprzedaży Sieć dedykowaną młodzieży. Sieć tą stanowią ławki i stojaki rowerowe zlokalizowane na terenie wybranych szkół średnich oraz wyższych uczelni w całej Polsce. Obecnie sieć obejmuje 609 ławek i 157 stojaków na rowery, które zostały zamontowane na terenie 62 szkół średnich i 30 szkół wyższych w 11 największych miastach Polski. Sieć dedykowana młodzieży Clear Channel Poland trafia do ponad pół miliona uczniów i studentów (15-25 lat), którzy stanowią aktywną, mobilną i atrakcyjną grupę docelową.
Clear Channel Poland stworzył sieć ławek i stojaków rowerowych, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom firmy PTK Centertel. W odpowiedzi na potrzebę klienta, aby reklamować usługę Idea POP na niestandardowych nośnikach reklamy zewnętrznej, Clear Channel zaproponował kampanię na ławkach i stojakach rowerowych rozmieszczonych na terenie szkół i wyższych uczelni. Kampania reklamowa rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku i potrwa do końca sierpnia 2003r.

Zdaniem Anny Nowakowskiej-Godun, Dyrektor Marketingu Clear Channel Poland, kampania Idea POP udowodniła, że taka forma reklamy jest niezwykle skuteczna jeśli chodzi o dotarcie do trudnej dla reklamowdawców grupy celowej, jaką stanowią uczniowie i studenci. Siłą Sieci dedykowanej młodzieży jest wykorzystanie w sposób taktowny i dowcipny form użytkowych do komunikowania treści reklamowej. Przeprowadzone w grudniu badanie efektywności kampanii, wykazało bardzo dużą akceptację reklamy umieszczonej na ławkach i stojakach wśród grupy celowej.* - Budując sieć wykorzystaliśmy fakt, że młodzi zdecydowanie lepiej akceptują komunikaty adresowane do nich w sposób niestandardowy. Wyniki z badania tej kampanii utwierdziły nas w przekonaniu, że nowe przedsięwzięcie można włączyć do naszego portfolio. Idealnie odpowiada ono na potrzebę rynku, dając gwarancję dotarcia do zidentyfikowanej grupy celowej. Umożliwia budowanie świadomości marki, wzmocnienie i przedłużenie efektu kampanii realizowanych za pośrednictwem innych mediów. Atutem sieci jest też, potwierdzona badaniami, wysoka efektywność w kontakcie z grupą odbiorczą - prawie 80% badanych uczniów i studentów rozpoznało kampanię Idea POP. Dla reklamodawców istotne znaczenie ma również fakt, że pozytywny stosunek do samego nośnika, przenosi się bezpośrednio na akceptację reklamowanej na nim marki czy produktu. - wyjaśniła Anna Nowakowska-Godun.

Wyniki badań kampanii Idea POP wskazują, iż wykorzystanie Sieci dedykowanej młodzieży buduje pozytywny wizerunek reklamowanego produktu - marka postrzegana jest jako: radosna, modna, aktywna, przeznaczona dla ludzi młodych. Firma Clear Channel Poland decydując się na włączenie sieci do swojej oferty dostosowała system sprzedaży do oczekiwań klientów. Kampanie na ławkach i stojakach rowerowych, począwszy od ekspozycji miesięcznej, można realizować na dowolnie długi okres czasu. Dzięki rozbudowanemu systemowi dystrybucji i elastyczności medium, jakim jest outdoor możliwe jest sterowanie wielkością kampanii i jej zasięgiem.

Kampania i sam nośnik spełnił również oczekiwania klienta. Jak powiedział Pan Rafał Koński, Idea POP Retention Manager, badania przeprowadzone wśród uczniów i studentów szkół, w których były zainstalowane nośniki pokazały, że Idea POP jest liderem pod względem świadomości marki w tej grupie.

Opis Sieci dedykowanej młodzieży:

Typ nośnika: ławka / stojak rowerowy
Ilość nośników: 609 ławek i 157 stojaków na rowery
Dystrybucja: na terenie 62 szkół średnich i 30 szkół wyższych
Zasięg: 11 największych miast i aglomeracji (Warszawa, Kraków, Poznań, Trójmiasto, Wrocław, Lublin, GOP, Łódź, Opole, Białystok, Szczecin).
Format: 183cm x 23cm=0,42 m2 / 299cm x 39cm=1,17m2
Materiał reklamowy: reklama nadrukowana na tworzywo sztuczne
Okres ekspozycji: co najmniej miesiąc

Autor:

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas