Prasa2013-07-18
44

“Sieci”, “Do Rzeczy” i “Uważam Rze” z najsłabszą sprzedażą

W maju br. tygodnik “Uważam Rze” zanotował najgorszą sprzedaż w swojej historii, podobnie jak “Sieci” i “Do Rzeczy”. Liderem tygodników opinii pozostał “Gość Niedzielny”, a na drugie miejsce awansował “Newsweek”.

Niezmiennie najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w Polsce pozostaje katolicki “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). W maju br. jego sprzedaż ogółem zmalała jednak o 10,89 proc. i wyniosła 134 498 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). W piątym miesiącu br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 125 916 egz. po wzroście o 1,81 proc. Trzecia pozycja należała do tygodnika “Polityka” (Polityka), którego wynik sprzedażowy wzrósł o 1,73 proc. do 123 450 egz.

Kolejne miejsca zajęły dwa nowe tygodniki konserwatywne. Na czwartej lokacie znalazł się kierowany przez Jacka Karnowskiego magazyn “Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 92 385 egz.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego naczelnym jest Paweł Lisicki. Jego wynik uplasował się na poziomie 85 587 egz.

Zarówno “Sieci” jak i “Do Rzeczy” miały w maju br. najniższą średnią sprzedaż ogółem od pojawienia się obu pism na rynku (pierwszy z tych tygodników debiutował w listopadzie ub.r., a drugi - w styczniu br.).

Największy spadek w maju br. zanotował tradycyjnie tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 89,63 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 13 443 egz., co było najniższym wynikiem w historii tego tygodnika. Tytuł znalazł się już na ostatnim miejsce zestawienia tygodników opinii (rok wcześniej był drugi). W maju br. “Uważam Rze” przekształcane było stopniowo w tytuł dla małych i średnich przedsiębiorców. Wprowadzanie zmiany zakończono w zeszłym miesiącu (więcej na ten temat).

Drugi największy spadek odnotowała będąca na siódmym miejscu “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej średni wynik zmalał o 14,64 proc. do 51 618 egz.

Zobacz tabelę


Średnia sprzedaż ogółem “Tygodnika Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś)  w maju br. wyniosła 327257 egz. po spadku o 5,50 proc. W zestawieniu nie ma magazynu “Forum”, bo od końca kwietnia ub.r. ukazuje się on jako dwutygodnik (zobacz szczegóły).

Zobacz tabelę


W maju 2013 roku w porównaniu do kwietnia br. największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 24,82 proc., zanotował także tygodnik “Uważam Rze”. Natomiast jedyny wzrost odnotował “Newsweek” - jego średnia sprzedaż ogółem poszła do góry o 6,49 proc.

Zobacz tabelę

Autor:pp

KOMENTARZE(44)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas