Prasa2013-04-17
3

„Sieci Historii” - nowy miesięcznik historyczny od wydawcy tygodnika „Sieci”

„Sieci Historii” - tak brzmi tytuł nowego miesięcznika, który pojawi się na rynku w połowie maja br. nakładem spółki Fratria.

W styczniu br. pisaliśmy już o planach Fratrii, związanych ze stworzeniem miesięcznika o tematyce historycznej. - Zaistnieliśmy na rynku mediów i będziemy dążyć do jak najszybszego zwiększenia naszego zaangażowania i wdrażania kolejnych inicjatyw. Chociażby poprzez nowy tytuł, nad którym trwają prace - zapowiadał na naszych łamach Tomasz Przybek, szef Fratrii. Magazyn pod tytułem „W Sieci Historii” miał się ukazać w pierwszym kwartale br., jednak plany te pokrzyżowały problemy prawne Fratrii, związane z decyzją Sądu Okręgowego w Warszawie, za sprawą której zakazano wydawania magazynu „W Sieci” (więcej na ten temat).

Nowy miesięcznik - zamiast „W Sieci Historii” - będzie nosił tytuł „Sieci Historii”. To kolejny miesięcznik historyczny, który ukazuje się na polskim rynku z inicjatywy środowisk konserwatywnych dziennikarzy. Jako pierwszy ukazał się na rynku w kwietniu ub.r. miesięcznik „Uważam Rze Historia” (Gremi Media). Z danych ZKDP wynika, że jego średnia sprzedaż ogółem w 2012 roku wyniosła 84 547 egz. Do stycznia br. redaktorem naczelnym tego miesięcznika był Piotr Zychowicz, który wraz z zespołem odszedł z tytułu. Od tego czasu magazynem kieruje Andrzej Talaga (więcej na ten temat).

27 lutego br. w sprzedaży pojawił się miesięcznik „Historia Do Rzeczy” (Orle Pióro), który powstał pod marką tygodnika „Do Rzeczy” Pawła Lisickiego. Redaktorem naczelnym tego miesięcznika został Piotr Zychowicz, były szef „Uważam Rze Historia”. W redakcji znaleźli się także byli redaktorzy „Uważam Rze Historia”: Maciej Rosalak, Tomasz Stańczyk, Agnieszka Rybak, a jego felietonistami są: Wiktor Suworow, prof. Marco Patricelli, Krzysztof Masłoń, Sławomir Cenckiewicz, Sławomir Koper, Bronisław Wildstein oraz Rafał A. Ziemkiewicz (więcej na ten temat).

Magazyny historyczne wydawane są także pod marką innych obecnych w Polsce tygodników opinii. Jednym z nich jest „Newsweek Historia”, „Polityka” wydaje np. „Pomocniki historyczne”, dostępny jest także m.in. magazyn „Focus Historia”.

W styczniu 2013 roku wśród tygodników opinii największy spadek sprzedaży, wynoszący aż 77,32 proc. zanotowało „Uważam Rze”. Jego sprzedaż wyniosła 29 336 egz. Konserwatywny tygodnik kierowany przez Jacka Karnowskiego „W Sieci” (Fratria), który zadebiutował na rynku pod koniec listopada ub.r., sprzedał się w styczniu średnio w 120 008 egz. Kierowany przez Pawła Lisickiego tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego pierwsze wydanie ukazało się 25 stycznia br., sprzedało się w liczbie 119 935 egz. (więcej na ten temat).

Autor:KL

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas