Prasa2013-05-21
32

“Sieci” przed “Do Rzeczy”, “Gazeta Polska” traci czytelników

Wśród tygodników opinii w marcu br. zdecydowanym liderem sprzedaży był “Gość Niedzielny”. Największy wzrost zanotował “Newsweek”, najwięcej straciło “Uważam Rze”, a “Sieci” wyprzedziły “Do Rzeczy”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). w lutym 2013 roku wyniosła aż 160 437 egz. i była o 11,87 proc. wyższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z czwartego na drugie miejsce awansował “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem poszła do góry najbardziej w zestawieniu, bo o 24,18 proc. i wyniosła 133 105 egz. Na trzeciej pozycji utrzymał się tygodnik “Polityka” (Polityka) z wynikiem wynoszącym 128 754 egz. po wzroście o 6,31 proc.

Czwarta lokata należała do ukazującego się od końca listopada ub.r. tygodnika Jacka Karnowskiego “Sieci” (Fratria), którego średnia sprzedaż ogółem uplasowała się na poziomie 103 927 egz. Oczko niżej z wynikiem na poziomie 102 423 egz. znalazł się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” Pawła Lisickiego, wydawany przez Orle Pióro. Ukazuje się on od stycznia br.

>>> „Uważam Rze” z największym spadkiem w I kw., zyskał „Newsweek”

Największy spadek w marcu br. zanotował tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 84,30 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 20 533 egz., a tytuł spadł z drugiego miejsca aż na dziewiąte Ten ogromny spadek był efektem zwolnienia przez wydawcę pod koniec listopada ub.r. twórcy i redaktora naczelnego „URze” Pawła Lisickiego. Wraz z nim z redakcji odeszli prawie wszyscy publicyści i dziennikarze. Nowym naczelnym został Jan Piński.

Zobacz tabelę


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej w marcu 2013 roku liderem tradycyjnie był „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 5,53 proc. do 334 318 egz. Z kolei średnia sprzedaż ogółem „Forum” (Polityka) zmniejszyła się o 0,93 proc. do 13 934 egz.

Zobacz tabelę


W marcu 2013 roku w porównaniu do lutego br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 28,35 proc., zanotował “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), a najwięcej straciło “Uważam Rze” (15,98 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(32)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas