Telewizja2012-09-04
15

„Siła wyższa”, „Mam talent!” i „MasterChef” hitami weekendu

Najpopularniejszym serialem minionego weekendu był nadana w TVP1 „Siła wyższa”, zaś wśród pozycji rozrywkowych najwięcej widzów zgromadziły „Mam talent!” i „MasterChef”. Liderem wśród wszystkich widzów była Jedynka, a w grupie 16-49 wygrał TVN.

Najwięcej widzów w miniony weekend śledziło krótki serwis sportowy TVP1 (4,2 mln oglądających), ale już na drugim miejscu znalazła się „Siła wyższa”. Jej pierwszy odcinek w niedziele o 20.20 w Jedynce obejrzało 4,05 mln osób, a jej udział w rynku wyniósł 25,25 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Kolejne miejsce zajęły: „Prognoza pogody” z TVP1 i „Fakty” TVN. Na piątej pozycji znalazł się pokazany w sobotę pierwszy odcinek „Mam talent! 5”. Śledziło go 3,33 mln osób przy udziale na poziomie 25,94 proc.

O dwa oczka niżej ulokował się nowy kulinarny reality-show TVN „MasterChef”. Jego widownia (emisja w niedziele o 20.00) wyniosła 3,15 mln osób (20,31 proc.) i była to ostatnia z dużych produkcji, która przekroczyła granicę 3 mln widzów.

Dopiero na 8. lokacie uplasował się nadawany o tej samej porze muzyczny talent-show Polsatu „Tylko muzyka. Must be the music”. Otwarcie jego czwartej edycji śledziło 2,78 mln widzów (program trwał dwa razy dłużej niż „MasterChef”).

Konkurujący m.in. z „Tylko muzyką” i „MasterChefem”, pierwszy odcinek ósmej edycji „Kocham Cię, Polsko!” (TVP2), znalazł się poza top 20 weekendu. Jego widownia wyniosła bowiem zaledwie 1,5 mln osób, a udział uplasował się na poziomie 9,53 proc. Po raz pierwszy program nadano w niedzielę o 20.05 (dotąd emitowano go w piątki).

Do dwudziestki nie dostał się także nowy format scripted-docu Polsatu „Nieprawdopodobnie, a jednak”, który miał 1,63 mln widzów (17,68 proc. udziału). Nadano go w sobotę o 18.15. W top 20 znalazł się za to mecz gwiazd TVN i polityków, który w niedzielę obejrzało 2,04 mln osób.

Zobacz tabelę


Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat największą popularnością cieszył się „MasterChef”,
który obejrzało 1,62 mln osób przy udziale na poziomie 24,71 proc. Kolejne dwa miejsca zajęły także pozycje z anteny TVN: „Mam talent!” (1,61 mln, 31,28 proc. udziału) oraz „Fakty” (1,49 mln, 30,57 proc.).

Czwartą lokatę zajął program Polsatu „Tylko muzyka” z widownią na poziomie 1,46 mln osób. „Siła wyższa” TVP1 w tym zestawieniu znalazła się dopiero na pozycji szóstej, a jej widownia wyniosła 1,26 mln osób.

Zobacz tabelę


Liderem pod względem udziału w dniach 1-2 września br. była TVP1, której udział wyniósł 14,44 proc. Na drugiej pozycji uplasował się TVN z 13,16 proc. udziału, trzecia była TVP2 (12,31 proc.), a dopiero czwarty Polsat (10,84 proc.).

Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 zdecydowanym liderem był TVN. Jego udział wyniósł 15,63 proc., co dało mu sporą przewagę nad konkurentami. Zajmujący drugie miejsce Polsat miał 12,02 proc. udziału, a TVP1 i TVP2 - zanotowały ex aequo po 10,55 proc.

Zobacz tabelę


Trzeba dodać, że w miniony weekend nie wystartowały jeszcze wszystkie nowości jesiennych ramówek głównych stacji. Dopiero w kolejny pojawią się premierowe odcinki m.in. „Komisarza Alexa” (TVP1), „Bitwy na głosy” (TVP2) czy „Ugotowanych” (TVN).

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas