Telewizja2014-06-23
0

Skoki narciarskie hitem naziemnej telewizji cyfrowej (raport)

Olimpijski konkurs skoków narciarskich i serial „M jak miłość” to programy z największą oglądalności wśród widzów oglądających naziemną telewizję cyfrową - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Na pierwszym miejscu rankingu prezentującego najchętniej oglądane programy w naziemnej telewizji cyfrowej, w okresie od 1 stycznia do 19 czerwca 2014 roku, znalazła się transmisja konkursu skoków narciarskich Soczi 2014, w którym Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal olimpijski. Zawody pokazane 15 lutego br. na antenie TVP1 oglądało 2,89 mln widzów, co przełożyło się na 53,96 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów DVB-T - wynika z danych Nielsen Audience Measuerment przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

>>> Konkursy w skokach narciarskich i seriale TVP docierają do największej liczby widzów

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” TVP2, a konkretnie jego odcinek nadany 11 lutego br.  Wśród widzów z naziemną telewizją cyfrową oglądało go 2,55 mln osób (47,93 proc. udziału).

Trzecia pozycja należała do studia olimpijskiego Soczi 2014, którego widownia w Jedynce w grupie ludzi oglądających DVB-T wyniosła 2,54 mln osób (47,11 proc. udziału). Audycję tę wyemitowano 9 lutego br.

Tuż za podium uplasowała się nadana tego samego dnia i na tej samej stacji ceremonia kwiatowa, która w analizowanej grupie przyciągnęła przed telewizory 2,53 mln widzów (47,73 proc. udziału).

Pierwszą piątkę zamyka transmisja olimpijskiego konkursu drużynowego w skokach narciarskich pokazana na antenie TVP1, która zainteresowała 2,46 mln osób (47,99 proc. udziału).

Podsumowując, w zestawieniu top pięciu pozycji programowych o największej widowni w DVB-T, aż cztery miejsca zajęły transmisje związane ze skokami narciarskimi podczas ZIO Soczi 2014. Jedna lokata w rankingu należała do serialu obyczajowego.

Na czterech miejscach uplasowały się programy z ramówki TVP1. Pozostałą pozycję do rankingu wprowadziła TVP2.

Pięć topowych programów w DVB-T w okresie od 1 stycznia do 19 czerwca 2014 roku

Zobacz tabelę


Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej pierwsze miejsce zajął serial „Ranczo” TVP1. Odcinek tejże produkcji pokazany 26 maja ub.r. wśród osób z dostępem do naziemnej telewizji cyfrowej śledziło 1,85 mln widzów, co przełożyło się na 45,02 proc. udziału w rynku.

Na drugiej lokacie znalazł się serial „M jak miłość” TVP2, który 27 maja ub.r. przyciągnął uwagę 1,76 mln widzów (47,06 proc. udziału).

Natomiast na ostatnim miejscu podium uplasowało się specjalne wydanie „Wiadomości” z 13 marca br., relacjonujące wybór nowego papieża. Audycję tę w TVP1 oglądało 1,75 mln osób (46,15 proc. udziału).

Również i w tym zestawieniu cztery lokaty zajęły audycje z oferty Jedynki.

Pięć topowych programów w DVB-T w okresie od 1 stycznia do 19 czerwca 2013 roku

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas