Telewizja2016-03-26
16

Skoki narciarskie w TVP1 straciły oglądających, w Eurosporcie zyskały. „3 mln widzów to skarb”

Puchar Świata w skokach narciarskich mężczyzn w sezonie 2015/2016 oglądało w TVP1 średnio 3,02 mln widzów, mniej niż rok wcześniej, bo w ostatnich konkursach Polacy spisywali się słabo. Wzrosła jednak oglądalność konkursów w Eurosporcie 1, który miał na wyłączność kwalifikacje.

Relacje z zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich mężczyzn pokazywane na antenie TVP1 w okresie od 21 listopada 2015 roku do 20 marca br. oglądało średnio 3,02 mln osób. Przełożyło się to na 24,69 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz 17,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W poprzednim sezonie zmagania skoczków przyciągały do Jedynki o 670 tys. więcej oglądających. Śledziło je średnio 3,69 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 29,58 proc. oraz 23,25 proc. udziału (więcej na ten temat).

W ostatnim sezonie jednak zainteresowanie skokami było mniejsze, bo polscy skoczkowie spisywali się znacznie słabiej niż wcześniej. Najwyżej sklasyfikowanym z Polaków był Kamil Soch, który zajął miejsce 22. w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata. W sezonie 2014/2015 Stoch znalazł się na dziewiątej lokacie.

- Utrzymać 3 mln widzów w sezonie, w którym nie było sukcesów polskich skoczków, to jest coś. Taka widownia to prawdziwy skarb telewizyjny - mówi Wirtualnemedia.pl Włodzimierz Szaranowicz, dyrektor sportu w TVP. Liczy on, że to chwilowa zapaść i nastąpi mobilizacja zawodników w okresie przedolimpijskim.

W minionym sezonie najwięcej widzów w Jedynce zgromadził indywidualny konkurs w Zakopanem, który odbył się 24 stycznia br. Śledziło go 4,87 mln osób. Drugie miejsce należało do rozegranego dzień wcześniej konkursu drużynowego w Zakopanem (4,51 mln widzów), a podium uzupełnia finałowy konkurs w ramach Turnieju Czterech Skoczni w Bischofshoffen (3,84 mln widzów).

Topowe konkursy Pucharu Świata w TVP1

Zobacz tabelę

Wpływy reklamowe z zawodów PŚ transmitowanych w TVP1 w sezonie 2015/2016 wyniosły 25,22 mln zł. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej kwota ta wynosiła 40,7 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Wszystkie konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich oglądać można było również na antenie Eurosportu 1. Średnio transmisje gromadziły tam 320 tys. widzów, co przełożyło się na 2,71 proc. udziału stacji w grupie 4+ i 1,43 proc. w 16-49.

- Cieszy nas fakt, że wyniki oglądalności najpopularniejszych dyscyplin zimowych transmitowanych w Eurosporcie są wyższe niż przed rokiem. Transmitowaliśmy wszystkie konkursy Pucharu Świata w sezonie i jako jedyni w Polsce cieszące się wielkim zainteresowaniem kwalifikacje - mówi Wirtualnemedia.pl Olgierd Dobrzyński, country manager Discovery i Eurosportu w Polsce.

To m.in. ekskluzywne transmitowanie kwalifikacji wpłynęło na to, że średnia oglądalność całego sezonu skoków w Eurosporcie 1 była o 8 proc. wyższa niż rok wcześniej (wówczas kwalifikacje były pokazywane w TVP Sport). Dodatkowo w lutym br. na antenie Eurosportu 1 zobaczyć można było zawody w Kuopio, z których transmisji Jedynka zrezygnowała. To one podniosły średnią, bo oglądało je aż 730 tys. widzów. Na drugim miejscu znalazł się konkurs Turnieju Czterech Skoczni w Oberstdorfie, który zgromadził 700 tys. oglądających.

Topowe konkursy Pucharu Świata w Eurosporcie 1

Zobacz tabelę

Kryształową kulę za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej tegorocznego Pucharu Świata w sezonie 2015/2016 zdobył Peter Prevc.

W lutym br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 12,17 proc.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas