Reklama2005-10-26
0

Skuteczna reklama zewnętrzna

Felieton Lecha Kaczonia Prezesa Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej przedstawiła tydzień temu raport o wielkości sprzedaży branży reklamy zewnętrznej po pierwszych trzech kwartałach 2005 roku. Tradycyjnie już kilka danych analitycznych z mojej strony:

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła po trzech kwartałach 2005 roku sumę: 345.519.782,00 zł i była wyższa o ponad 24 procent, aniżeli w tym samym okresie roku 2004. W stosunku do trzech kwartałów roku 2003 wzrost ten wyniósł blisko 50 procent.

Trzeci kwartał 2005 roku zamknął się kwotą sprzedaży wysokości 121.140.337,00 zł. W stosunku do trzeciego kwartału roku 2004 wzrost wyniósł ponad 30 procent. Dla trzeciego kwartału roku 2003 odpowiednio: plus blisko 57 procent (patrz tabela poniżej).

Zobacz tabelępodczas referendum akcesyjnego do Unii Europejskiej wydatki te wyniosły 2,9 milionów, a przed wyborami do Europarlamentu 4,1 miliona złotych. Sumy te nie obejmują wydatków na tak zwane "akcje specjalne", typu wielkie grafiki wyborcze montowane na rusztowaniach. Tych zanotowaliśmy w wielu miastach Polski podczas ostatnich wyborów niespodziewanie dużo. Kandydaci korzystali też z reklamy na środkach komunikacji miejskiej (autobusy, tramwaje, prywatni przewoźnicy). Szacuje się, że na te formy promocji sztaby wyborcze wydały blisko 5 milionów złotych.

Spodziewam się, że dynamika wzrostu sprzedaży w ostatnim kwartale bieżącego roku nieco osłabnie. Ale nadal podtrzymuję przewidywania co do wzrostu w całym roku w porównaniu do ubiegłego roku o około 18 procent.

Autor:Lech Kaczoń - Prezes IGRZ

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas