Emitowany wiosną br. wielkomiejski serial obyczajowy TVP 2 „Apetyt na życie” nie będzie kontynuowany. Produkcja zanotowała bowiem bardzo niską oglądalność i zdecydowanie przegrała z propozycjami konkurentów Dwójki.
Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że 26 około półgodzinnych odcinków serialu „Apetyt na życie” oglądało średnio 870 tys. widzów przy udziale wynoszącym zaledwie 6,83 proc. w 4+ i 6,63 proc. w komercyjnej 16-49. Serial nadawany był w poniedziałki i wtorki w nowym paśmie serialowym TVP 2 - najpierw o 18.50, a potem o 19.00.
W czasie emisji serialu Dwójka zajmowała dopiero odległe czwarte miejsce w rynku telewizyjnym za TVN-em, który w porze nadawania produkcji pokazywał „Detektywów” i „Fakty”, co dało mu 32,07 proc. udziału, Polsatem („Wydarzenia”, „Sport”, „Pogoda”; 20,09 proc.) oraz TVP 1 (gł. „Jaka to melodia?” i „Wieczorynka”; 18,67 proc.). Jedynka czwarta była również w grupie komercyjnej, gdzie kolejność stacji była taka sama.
Dane telemetryczne pokazują, że z założenia wielkomiejski „Apetyt na życie” oglądały głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia oraz mieszkańcy wsi i małych miastach. Wpływy z reklam emitowanych przed i po odcinkach serialu wyniosły 11,4 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
„Apetyt na życie” opowiadał o losach młody ludzi z Warszawy, którzy prowadzą wspólnie księgarnię. W serialu zagrali m.in. Daria Widawska, Maja Hirsch i Leszek Lichota, a za produkcję wykonawczą odpowiadała firma Akson Studio.
Kierownictwo TVP 2 zdecydowało, iż ze względu na słabe wyniki oglądalności „Apetytu na życie” oraz nienajlepsze wyniki serialu w dodatkowych badaniach przeprowadzonych wśród widzów nie powstaną kolejne odcinki produkcji.
Widownia serialu „Apetytu na życie” odcinek po odcinku
Oglądalność konkurencji w czasie emisji produkcji
Profil widowni serialu