Reklama2016-08-01
0

Słabe nastroje branży komunikacji marketingowej w Polsce, pogarszają się od trzech kwartałów

Europejskie Stowarzyszenie Agencji Komunikacyjnych podało wyniki badania The European Advertising Business Climate Index. Wynika z niego, że w drugim kwartale br. pogorszyły się nastroje w całej europejskiej branży komunikacyjnej. Wskaźnik dla Polski wciąż spada od ostatniego kwartału ub r.

Europejskie Stowarzyszenie Agencji Komunikacyjnych co kwartał publikuje wyniki badania The European Advertising Business Climate Index. Pokazuje one nastroje w branży komunikacyjnej w Europie. Badanie jest przeprowadzane na podstawie ankiet pochodzących z 43 tys. agencji i firm z branży.

- Agencje i domy badawcze przekazują w zestandaryzowanym kwestionariuszu informacje o ocenie menedżerów i ich biznesowej sytuacji w analizowanym okresie oraz prognozy na kolejny kwartał. Przedstawiają informacje o aktualnych wyzwaniach firmy oraz wyznaczonych celach na najbliższą przyszłość, a także przewidywany poziom zatrudnienia i prognozowanych dochodów - informuje Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Według najnowszych wyników The European Advertising Business Climate Index, nastroje w całej branży komunikacji marketingowej pogorszyły się w II kw. 2016 roku. Spadł wskaźnik zaufania wśród przedsiębiorców i właścicieli firm z poziomu +11 w I kw. br. na +8.

- Jest on jednak w pewnym stopniu równoważony przez ich umiarkowanie pozytywne oczekiwania w zakresie wzrostu popytu oraz zatrudnienia już w perspektywie krótkoterminowej. Rzeczywisty rozwój popytu na usługi i wskaźnik zatrudnienia wskazuje na stagnację, a nawet spadek w obu wskazanych dziedzinach - informuje SKM SAR.

Najgorsze nastroje wśród badanych krajów panują w Grecji i Wielkiej Brytanii. W Zjednoczonym Królestwie wskutek referendum, w którym większość poparła wyjście kraju z UE, nastroje spadły z poziomu +9,2 we wcześniejszym kwartale na -15 w II kw. br. Największy spadek odnotowano jednak na Malcie - z +62 w I kw. do +2 w II kw. Najlepsze nastroje panują w Słowenii - +32.

W Polsce nastroje branży znajdują się na niskim poziomie. W II kw. br. wskaźnik dla rodzimych agencji i firm komunikacyjnych wyniósł +3. Nastroje nad Wisłą cały czas się pogarszają - to już trzeci kwartał z rzędu, w którym odnotowano spadek wskaźników. Należy jednak zaznaczyć, że spadki są niewielkie - z poziomu +4 w IV kw. 2015 roku.

Autor:pl

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas