Prasa2022-07-23
26

Zorganizowana przez Sierakowskiego zbiórka na Bayraktara dla Ukrainy jest największą w historii Zrzutka.pl

Już ponad 22 mln zł (prawie 100 proc. potrzebnej kwoty) zebrano w stworzonej przez publicystę Sławomira Sierakowskiego zbiórce na drona Bayraktar dla ukraińskiej armii. Akcję wspierają celebryci i influencerzy, m.in. Krystyna Janda, Julia Wieniawa, Maja Ostaszewska, Agnieszka Holland, Anja Rubik, Maciej Stuhr, Kuba Wojewódzki, Robert Makłowicz, Filip Chajzer i Adam Wajrak. Jest to największa zbiórka w historii serwisu Zrzutka.pl.

Akcję rozpoczął pod koniec czerwca publicysta Sławomir Sierakowski. - Po Buczy i Mariupolu możemy pięknoduchować, a możemy coś zrobić. Jak wybieram to drugie - mówił wtedy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Zbiórkę na Zrzutka.pl w ciągu trzech tygodni wsparły już prawie 200 tys. osób, które razem wpłaciły ponad 22 mln zł (czyli 98 proc. z planowanej sumy 22,5 mln zł). To największa zbiórka w dotychczasowej historii portalu Zrzutka.pl. Codziennie angażują się w nią kolejne gwiazdy, osoby ze świata polityki, sztuki, mediów, kultury, sportu i biznesu m.in. Krystyna Janda, Julia Wieniawa, Maja Ostaszewska, Agnieszka Holland, Anja Rubik, Maciej Stuhr, Kuba Wojewódzki, Robert Makłowicz, Filip Chajzer i Adam Wajrak.

Sierakowski spontanicznie zainicjował akcję po tym, jak Litwini zakończyli swoją zbiórkę na Bayraktara dla Ukrainy. Celem akcji jest zebranie 22,5 mln zł. Sierakowski zapowiedział, że jeżeli nie uda się zebrać pełnej kwoty, pieniądze zostaną przekazane na fundusz Sił Zbrojnych Ukrainy w Narodowym Banku Ukrainy. To samo stanie się z ewentualną nadwyżką.

„Pobiliśmy rekordy – to najszybsza i największa zbiórka w historii portalu Zrzutka.pl. A mamy najtrudniejszy dla takich działań miesiąc - lipiec! Ten dron oszczędza życie ukraińskich żołnierzy. Eliminuje przewagę liczebną Rosji. Pozwala rozpoznawać teren, namierzać trudne cele i likwidować magazyny broni. I dlatego tak nam zależy” - mówi Sierakowski.

Organizatorzy zbiórki uruchamiają wiele dodatkowych działań i wydarzeń wspierających akcję: liczne licytacje m.in. lunch z Markiem Belką, dzień na planie filmowym z Agnieszką Holland, grzybobranie z Adamem Wajrakiem czy spotkanie z Radosławem Sikorskim.

Zebrana kwota pokazywana na ekranach w centrum Warszawy

Agencja K2 Create przygotowała identyfikację wizualną akcji oraz materiały kreatywne (Keyvisual, hasło do Social Media, kreacje na DOOH).Kampania prowadzona jest na Facebooku (pod hashtagami#GoBayraktar i #BayraktarChallenge) oraz na nośnikach DOOH w całym kraju.

Czytaj też: Media powinny wciąż przypominać o wojnie, bo magazyny z pomocą pustoszeją

Aktualnie zebrana kwota jest pokazywana m.in. na licznikach online na Cepelii przy skrzyżowaniu ul. Marszałkowskiej z Al. Jerozolimskimi w Warszawie, al. Krakowskiej oraz na ekranach DTC przy ulicy Marszałkowskiej i 357 ekranach MORE w siedmiu największych miastach w Polsce. Nośniki DOOH udostępniane są bezpłatnie przez Metromedia i Jet Line.

„Wsparcie dla Ukrainy, które rozpoczęło się 24 lutego, to maraton, a nie sprint. Dziś jest potrzebne tak samo jak w lutym, marcu czy kwietniu. Wojna ma to do siebie, że toczy się na froncie. Do jej wygrywania potrzebne jest wojsko i potrzebna jest broń. Dlatego kiedy Sławek Sierakowski opowiedział nam o swoim pomyśle, nie wahaliśmy się ani chwili, żeby się zaangażować i pomóc” – mówi Michał Rutkowski, dyrektor zarządzający K2 Create.

BayraktarTB2 to turecki dron bezzałogowy zdolny do prowadzenia zadań obserwacyjnych i rozpoznawczych oraz misji bojowych. Dron ma 6,5 metra długości oraz 12 metrów rozpiętości. Osiąga długość lotu do 27 godzin.

Autor:jsx

KOMENTARZE(26)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas