Internet2020-11-08
2

Smakosze na czele, Aniagotuje i Mojewypieki z dużymi wzrostami (TOP10 stron kulinarnych)

Wśród serwisów kulinarnych na pozycję lidera zasięgowego awansowali Smakosze.pl, a zdecydowanie najwięcej odsłon notuje Kwestiasmaku.com. Mocno wzrosła odwiedzalność blogów Aniagotuje.pl i Mojewypieki.com.

We wrześniu br. serwis Smakosze.pl, uruchomiony na początku br. przez firmę Iberion wydającą Pikio.pl i grupę witryn tematycznych, odwiedziło 4,18 mln internautów, co dało 15,1 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali na stronie 23,53 mln odsłon, każdy średnio 5,6 - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Blog Kwestiasmaku.com przy 4,02 mln użytkowników miał 72,13 mln odsłon, na odwiedzającego przypadło przeciętnie 17,9 odsłony.

Trzy inne witryny zanotowały po kilkanaście mln odsłon. Smaker.pl (Grupa Cyfrowy Polsat) miał 3,08 mln użytkowników i 18,92 mln odsłon, Aniagotuje.pl - 2,6 mln użytkowników i 14,98 mln odsłon, a Mojewypieki.com - 1,28 mln odwiedzających i 16,7 mln odsłon.

W zestawieniu są sekcje kulinarne dwóch portali horyzontalnych. Na SE.pl (Grupa ZPR Media) taki dział miał 2,41 mln użytkowników i 6,34 mln odsłon, a na WP.pl - 1,52 mln internautów i 4,4 mln odsłon. Natomiast Przyslijprzepis.pl (Burda Media Polska) zanotowało 2,23 mln użytkowników i 8,35 mln odsłon.

W rankingu są też dwie witryny producentów artykułów żywnościowych. Na Przepisy.pl (Uniliver Polska) 1,67 mln internautów wykonało 4,21 mln odsłon, a na Doradcasmaku.pl (Prymat) 1,47 mln użytkowników wygenerowało 5,96 mln odsłon.

Rok do roku Kwestiasmaku.com zyskała 889,2 tys. użytkowników (28,4 proc.), a liczba odsłon witryny wzrosła ponad sześciokrotnie - z 10,96 do 72,13 mln odsłon.

Procentowo dużo większe wzrosty liczby użytkowników osiągnęło kilka innych serwisów. Aniagotuje.pl zyskała 1,52 mln odwiedzających (142 proc.) i 13,31 mln odsłon (prawie dziewięciokrotnie w górę), Mojewypieki.com - 545,7 tys. użytkowników (74,2 proc.) i 12,56 mln odsłon (303,2 proc.), natomiast Przepisy.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 645,2 tys. (63 proc.) straciły 1,09 mln odsłon (20,6 proc.).

W dziale kulinarnym SE.pl przybyło 528,9 tys. internautów (28,1 proc.) i 689,4 tys. odsłon (12,2 proc.), a na Przyslijprzepis.pl - 139,7 tys. internautów (6,7 proc.) i 19,8 tys. odsłon (0,2 proc.).

Z kolei Smaker.pl stracił 106,2 tys. użytkowników (3,3 proc.) i 4,8 mln odsłon (20,2 proc.), a sekcja kulinarna WP.pl - 132,5 tys. odwiedzających (8 proc.) i 222,7 tys. odsłon (4,8 proc.). Natomiast Doradcasmaku.pl zanotował spadek liczby użytkowników o 456,3 tys. (23,7 proc.) i wzrost liczby odsłon o 1,66 mln (38,7 proc.).

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas