Badania2004-10-22
0

SMG/KRC zbadał dilerów samochodowych

50% dealerów samochodów w Polsce zamierza rozszerzyć swoją ofertę o inne marki

Od kilku miesięcy funkcjonują przepisy Unii Europejskiej regulujące relacje między importerem (producentem) samochodów, a dealerami. Po spełnieniu formalnych wymagań dealer może sprzedawać auta dowolnej marki lub marek. Czy Polscy dealerzy wykorzystają sytuację i będą rozszerzać portfolio swoich marek?
SMG/KRC Consumer Automotive Research we współpracy z SAMAREM przeprowadził w październiku sondaż w tej sprawie. Zebrano opinię wśród 628  właścicieli i dyrektorów salonów samochodowych w Polsce. 52 % dealerów rozważa wprowadzenie do swoich salonów nowych marek. Z drugiej strony tylko 33% dealerów sądzi, że inni dealerzy rozszerzą swoją ofertę. Najwięcej, bo ponad 80% dealerów Opla deklaruje rozszerzenie oferty, ale w tym przypadku jest to głównie wynikiem przejęcia sieci SAABa oraz wprowadzeniem modeli Chevroleta. Równie dużo, bo ponad 60% dealerów Seata, Fiata, BMW oraz Suzuki deklaruje chęć rozszerzenia portfolio o nowe marki.
Dealerzy wypowiedzieli się także na temat wprowadzenia części zamiennych nie pochodzących od importera - większość oczekuje na zmiany w przepisach i możliwość wyboru dostawcy części zamiennych.

SMG/KRC Consumer Automotive Research jest centrum informacji o rynku motoryzacyjnym. CAR jest częścią SMG/KRC Millward Brown Company - największego instytutu badań rynku i opinii publicznej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. CAR współpracuje z instytutem analiz rynku samochodowego SAMAR.

Autor:

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas