Internet2016-09-26
4

Snapchat wprowadza do sprzedaży okulary Spectacles, nagrywające wideo

Snapchat wprowadzi na rynek okulary Spectacles pozwalające na robienie krótkich filmów wideo i szybkie zamieszczanie ich na koncie w aplikacji. Firma poinformowała też o zmianie nazwy na Snap Inc.

Na swoim blogu Snap Inc. ujawnił, że wkrótce na rynku pojawią się okulary o nazwie Spectacles - pierwszy projekt urządzenia elektronicznego firmowanego przez firmę.

Urządzenie ma być wyposażone w kamerę i pozwalać na rejestrowanie krótkich (do 10 sekund) sekwencji filmowych, na których znajdzie się dokładnie to, co widzi w danej chwili użytkownik.

Producent zapowiada, że obiektyw kamery Spectacles zapewnia kąt widzenia 115 stopni, czyli tyle ile wynosi zakres ludzkiego oka. Po zarejestrowaniu nagrania za pomocą specjalnej aplikacji w smartfonie zostanie ono przeniesione na konto użytkownika na Snapchacie i opublikowane w zakładce Memories.

Okulary komunikują się ze smartfonem za pośrednictwem Wi-Fi lub protokołu Bluetooth. W konstrukcji okularów umieszczono też diodę informującą użytkownika o tym, że trwa nagranie wybranego ujęcia, a bateria urządzenia ma wystarczać na cały dzień korzystania z okularów.

Snap Inc. zapowiada, że okulary mają wkrótce trafić do sprzedaży, nie podaje jednak bliższych terminów. Cena urządzenia ma się kształtować na poziomie 130 dol., okulary będą dostępne w trzech wersjach kolorystycznych.

W osobnym wpisie na firmowym blogu Evan Spiegel, współzałożyciel Snapchata poinformował o zmianie nazwy firmy na Snap Inc.

Spiegel wyjaśnił, że do tej pory firmowa nazwa Snapchat pokrywająca się z nazwą aplikacji była odpowiednia, bowiem spółka oferowała tylko jeden produkt i z nim właśnie była kojarzona.

Teraz jednak, po opracowaniu okularów Spectacles oraz w perspektywie oferowania w przyszłości także innych produktów pojawiła się konieczność wyraźnego oddzielenia firmy od sztandarowej aplikacji, z którą jedynie był dotąd kojarzony Snapchat.

Jak wynika z raportu ComScore największą liczbę użytkowników Snapchata stanowią osoby w wieku 18-24 lata (ta grupa jest już bliska nasycenia), nadal rośnie liczba użytkowników w grupie 25-34 lata i są też ogromne szanse na dalsze wzrosty wśród tych powyżej 35. roku życia.

W maju br. Snapchat pozyskał od inwestorów 1,8 mld dol., obecnie jest wyceniany na 18 mld dol.

Autor:ps

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas