Reklama2008-03-09
0

Spada liczba skarg na firmy marketingu bezpośredniego

Liczba skarg wpływających do nas na firmy marketingu bezpośredniegostale spada i jest to stała tendencja - poinformował MichałSerzycki, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.

- Skargi, o ile się pojawiają, dotyczą przede wszystkim trzechpłaszczyzn: wymuszania zgody na udostępnienie danych innympodmiotom, nie przestrzeganie lub zbyt wolna reakcja na sprzeciwwobec uchybień w przetwarzaniu danych osobowych - wyliczyłSerzycki.

Zmniejszanie się liczby skarg wynika z podpisanego w styczniu przezGeneralny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych porozumienia zeStowarzyszeniem Marketingu Bezpośredniego o współpracy dlapolepszenia poziomu ochrony danych osobowych oraz zapewnienia prawado prywatności obywatelom.

Na mocy tego porozumienia zrzeszające ponad 90 firm z branżymarketingu bezpośredniego SMB zobowiązało się do podjęcia działańobligujących uczestników rynku do stosowania Kodeksu DobrychPraktyk w prowadzonej działalności marketingowej.

Kodeks szczegółowo definiuje podstawowe pojęcia marketingubezpośredniego oraz określa reguły zbierania, przetwarzania iudostępniania danych osobowych, które dzieli na zwykłe i wrażliwe.Tym samym tworzy razem z przyjętymi przez firmy marketingubezpośredniego jeszcze w poprzedniej dekadzie Kodeksem Etycznym iRegulaminem Listy Robinsona barierę tzw. "miękkiego prawa"chroniąca dane osobowe konsumentów.

Autor:PR

Więcej informacji:marketing bezpośredni

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas