W sierpniu br. większość tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły „Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „W Sieci”. Wzrosty zanotowały tylko „Tygodnik Powszechny” oraz „Gość Niedzielny”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia tygodników opinii „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w sierpniu 2014 roku wyniosła 136 003 egz. Było to o 1,83 proc. więcej niż rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce z trzeciego awansowała „Polityka” (Polityka), ale jej wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 1,93 proc. do 127 732 egz.
Natomiast na trzecie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu br. zmalała o 12,61 proc. i wyniosła 119 775 egz. Tytuł ten jednak w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 557 egz., po spadku o 20,90 proc. W sierpniu br. tytuł ten kosztował 5,90 zł, podczas gdy rok wcześniej - 4,95 zł.
Najwięcej, bo 26,59 proc. stracił plasujący się na piątej pozycji „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W sierpniu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 60 922 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.
Tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) znalazł się na szóstej pozycji ze średnim wynikiem na poziomie 59 673 egz. Zanotował on spadek o 2,15 proc. Jego cena w ciągu roku również poszła w górę - w sierpniu ub.r. kosztował 5 zł, a rok później już o 90 groszy więcej.
Największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który zajął miejsce dziewiąte - ostatnie. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 5,36 proc. do 17 817 egz.
Zobacz tabelęNa drugiej podstronie dane miesiąc po miesiącu z br.
- 1
- 2