Prasa2015-09-25
0

Spada sprzedaż magazynów o podróżach. „Voyage” stracił najwięcej w I półroczu

W I półroczu br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w I półroczu 2015 roku wyniosła 33 891 egz. Była ona o 16,27 proc. niższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,84 proc. i uplasował się na poziomie 22 292 egz.

Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W I półroczu br. sprzedawał się on w liczbie 9 511 egz., po spadku w skali roku o 0,44 proc.

Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który uplasował się na miejscu czwartym - ostatnim. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała bowiem o 39,6 proc. i wyniosła 5 594 egz.

Zobacz tabelę


W czerwcu 2015 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do czerwca 2014 roku zmniejszył się o 9,61 proc. do 35 470 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (22 816 egz., w dół o 14,77 proc.), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (9 530 egz.; w dół o 10,90 proc.).

Również i tutaj najwięcej stracił magazyn „Voyage” - było to 37,02 proc. do 5 178 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas