Prasa2010-11-16
3

Spada sprzedaż miesięczników poradnikowych

Prawie wszystkie miesięczniki poradnikowe dla kobiet zanotowały w sierpniu br. spadki sprzedaży, najwięcej straciła “Świat Kobiety”. Zyskał tylko “Naj”, który rok temu był tygodnikiem, ale mimo tego i tak uplasował się on na ostatnim miejscu.

Liderem wśród miesięczników poradnikowych pozostają “Dobre Rady” (Grupa Burda).  Rozpowszechnianie płatne razem tego magazynu w sierpniu br. wyniosło 525 348 egz. i było niższe niż rok wcześniej o 1,4 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazło się pismo "Kobieta i Życie" (Wydawnictwo Bauer), które rozeszło się w ilości 441 017 egz. Miesięcznik ten zanotował spadek o 14,6 proc.

Pozycję trzecią zajął “Poradnik Domowy” (Agora) z rozpowszechnianiem płatnym razem na poziomie 370 571 egz. Tytuł ten stracił 7,5 proc.

Największy spadek w zestawieniu zanotował zajmujący czwartą lokatę “Świat Kobiety” (Bauer), którego wynik sprzedażowy to 370 571 egz. i był on niższy aż o 27,9 proc. niż rok wcześniej.
 
Na siódmym ostatnim miejscu, znalazł się przekształcony od lipca w miesięcznik magazyn “Naj” (G+J Polska) z wynikiem wynoszącym 213 436 egz. Rok temu pismo to ukazywało się jako tygodnik i notowało średnie rozpowszechnianie płatne razem na poziomie 179 038 egz. Oznacza to wzrost o 19,2 proc.  

Zobacz tabelę


W sierpniu br. w porównaniu do lipca cztery miesięczniki zanotowały wzrosty sprzedaży (w tym największy “Dobre Rady”, których wynik poszedł do góry o 14,9 proc.), natomiast sprzedaż dwóch pism zmalała (największy spadek dotknął “Świata Kobiety” - wyniósł 21,9 proc.), zaś wynik “Naj” pozostał bez zmian. 

Zobacz tabelę

* - dane dotyczą tygodnika “Naj”.

Autor:pp

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas