Prasa2010-09-13
0

Spada sprzedaż miesięczników z poradami, najwięcej traci “Kobieta i Życie”

Wszystkie miesięczniki poradnikowe dla kobiet zanotowały w I półroczu br. spadki sprzedaży, najwięcej straciła “Kobieta i Życie”. Natomiast w czerwcu br. jedynym tytułem, który zanotował wzrost, była “Claudia”.

Liderem wśród miesięczników poradnikowych pozostają “Dobre Rady” (Grupa Burda). Średnie rozpowszechnianie płatne razem tego magazynu w I półroczu br. wyniosło 498 570 egz. i było niższe niż rok wcześniej o 2,4 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazło się pismo "Kobieta i Życie" (Wydawnictwo Bauer), które rozeszło się w ilości 464 612 egz., notując największy spadek w zestawieniu, wynoszący 11,4 proc.
 
Pozycję trzecią zajął „Świat Kobiety” (także Bauer) z rozpowszechnianiem płatnym razem na poziomie 404 095 egz. (spadek o 5,7 proc.). 

Zobacz tabelę

 
W czerwcu br. kolejność tytułów była taka sama. Lider - “Dobre Rady” - miał rozpowszechnianie płatne razem na poziomie 463 092 egz., po spadku o 8,8 proc. względem czerwca ub.r. Druga w rankingu “Kobieta i Życie”, także tutaj straciła najwięcej – jej wynik sprzedażowy zmalał o 11 proc. do 437 369 egz. Rozpowszechnianie płatne razem zajmującego trzecie miejsce “Świata Kobiety” spadło z kolei o 8,3 proc. do 367 861 egz.

Wzrost w czerwcu br. zanotował jedynie miesięcznik “Claudia” (G+J Polska). Jego rozpowszechnianie płatne razem poszło do góry o 1,8 proc. do 332 565 egz.  Magazyn ten od numeru majowego przeszedł relaunch (zmodyfikowana została jego zawartość i szata graficzna w stronę bardziej luksusową, ograniczono nakład mutacji z dodatkami, zmiany wsparto kampanią).

Zobacz tabelę

Autor:pp

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas