Niemiecki gigant wydawniczy Axel Springer planuje podjęcie bardziej intensywnych działań mających na celu digitalizację wszystkich swoich tytułów prasowych. Ma to poprawić finanse spółki.
Pierwsze 9 miesięcy br. zaowocowało zwiększeniem obrotów firmy o 1,5 proc do 2,44 mld euro. Ok. 40 proc. tej sumy stanowią wpływy z wydań elektronicznych. W okresie tym spadł jednocześnie o 7 proc zysk netto, który wyniósł ostatecznie 427 mln euro.
Tymczasem w ostatnim kwartale br. Axel Springer obniżył swój zysk operacyjny o 18 proc. do 123 mln euro, a zysk netto do 65 mln euro. Wzrosły natomiast przychody o 3,6 proc. do 815,8 mln euro.
Już teraz wprowadzono opłaty abonamentowe na internetowe wersje "Bilda" i "Die Welt". Spółka pozbyła się też części pism, które, zdaniem szefostwa, nie pasowały do nowej strategii. Wśród nich znalazły się m.in. "Berliner Morgenpost", "Hamburger Abendblatt", a także telewizyjna gazeta "Hörzu".
Mathias Doepfner, przewodniczący zarządu koncernu, otwarcie podkreśla, że rok 2013 jest okresem dużych zmian w spółce, które mają przełożyć się na znacznie większą liczbę tytułów wydawanych w formie cyfrowym.