Reklama2010-10-14
3

Spadające majtki na billboardzie mebli Torino nie dyskryminują kobiet

Komisja Etyki Reklamy odrzuciła protest oskarżający billboard mebli Torino o naruszanie dobrych obyczajów i dyskryminację kobiet. Reklama pokazywała majtki zsunięte w dół kobiecych nóg.

Billboard mebli Torino, którego dotyczyła skarga otrzymana przez Komisję Etyki Reklamy, zawierał hasło „Ceny spadają na maxa!” oraz grafikę przedstawiającą majtki zsunięte w dół kobiecych nóg. Autor protestu ocenił, że opuszczone majtki nie mają żadnego związku z meblami i ich spadającymi cenami. W konsekwencji odbiorca uznał, że reklama obraża kobiety i jest pozbawiona smaku – również dlatego, że była eksponowana w okolicy kościoła.


Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty sprzeczności z dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej oraz zawierania elementów dyskryminujących ze względu na płeć. Odpowiedzialna za tę kampanię firma Torino nie ustosunkowała się do tych oskarżeń.

Rozpatrujący tę sprawę zespół Komisji Etyki Reklamy nie stwierdził w przekazie naruszania dobrych obyczajów, uchybiania godności człowieka ani dyskryminacji ze względu na płeć. Na tej podstawie Komisja uznała, że reklama nie złamała norm etycznych ani kodeksu branżowego.

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas