Prasa2015-10-25
5

Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników, „Rzeczpospolita” najbardziej w dół

W sierpniu br. wszystkie dzienniki pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Liderem zestawienia tradycyjnie był „Fakt”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w sierpniu 2015 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 297 853 egz. W porównaniu do sierpnia 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 2,81 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,90 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 138 838 egz., notując spadek o 10,85 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,31 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Zaś ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 9,28 proc. i wyniosła 104 417 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 68,01 proc.

Z kolei największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która zajęła miejsce szóste. Jej wynik zmalał bowiem o 17,10 proc. do 7 624 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas