Prasa2015-12-12
5

Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników. „Rzeczpospolita” straciła najwięcej

W okresie od stycznia do października br. wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki średniej sprzedaży w kioskach, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Zdecydowanym liderem sprzedaży kioskowej pozostał „Fakt”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w okresie od stycznia do października 2015 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 305 178 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 5,52 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,89 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 143 954 egz., notując spadek o 5,13 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,33 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 5,74 proc. i wyniosła 106 794 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,46 proc.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/super-express-z-najwiekszym-spadkiem-zyskala-gazeta-polska-codziennie-sprzedaz-dziennikow-w-pazdzierniku ##

Z kolei największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która zajęła miejsce siódme. Jej wynik zmalał bowiem o 15,56 proc. do 7 897 egz.

Sprzedaż kioskowa tego tytułu to tylko 14,09 proc. sprzedaży ogółem, co w całym zestawieniu oznacza najniższy udział. „Rzeczpospolita” zanotowała jednak najwyższy udział prenumeraty - wyniósł on 68,61 proc. sprzedaży ogółem.

Zobacz tabelę

W październiku 2015 roku liderem średniej sprzedaży w kioskach również był „Fakt”, którego wynik w porównaniu do października 2014 roku zmniejszył się o 7,49 proc. do 295 621 egz.

Drugie miejsce zajął „Super Express” (141 871 egz.; spadek o 10,50 proc.), a na podium znalazła się jeszcze „Gazeta Wyborcza” (105 457 egz.; w dół o 6,31 proc.).

Jednym wzrostem średniej sprzedaży kioskowej pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która zajęła miejsce piąte. Jej średni wynik zwiększył się bowiem o 3,20 proc. do 18 999 egz.

Również i w tym ujęciu największy spadek odnotowała, plasująca się na siódmej pozycji, „Rzeczpospolita” - było to 14,75 proc. do 7 680 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Autor:megafon.pl / pr

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas