Prasa2018-07-30
11

Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników w maju. „Gazeta Wyborcza” najbardziej w dół

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w maju br. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w maju 2018 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 246 070 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2017 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,12 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,83 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 113 043 egz., notując spadek o 12,91 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,36 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co jest najwyższym wynikiem w zestawieniu.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/dane-sprzedazy-e-wydan-dziennikow-maj-2018-rzeczpospolita ##

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała najbardziej w zestawieniu - o 17,27 proc. i wyniosła 62 221 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,16 proc.

Jak już informowaliśmy Grupa Agora przedstawiła kilka dni temu strategię na lata 2018-2022 z której wynika, że sporą część pieniędzy przeznaczy na akwizycję - 500 mln złotych, 200 mln złotych na rozwój kin Helios, a także na sieć restauracji. W sumie na inwestycje do 2022 roku ma wydać maksymalnie ok. 930 mln zł.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/sprzedaz-tygodnikow-opinii-i-kwartal-2018-gosc-niedzielny-sieci ##

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas