Badania2014-11-20
4

Sport chętniej oglądany w TVP niż Polsacie. Najpopularniejsze piłka nożna i siatkówka

Ponad 3/4 Polaków ogląda w telewizji transmisje i relacje z wydarzeń sportowych. Najchętniej wybierają programy przygotowane przez telewizję publiczną, a zaraz za nią sportowy kanał Polsatu - wynika z badania Homo Homini.

Sport w telewizji ogląda 80 proc. mężczyzn i 74 proc. kobiet. To spory wzrost wobec pomiaru zrealizowanego w sierpniu 2013 r., kiedy było to odpowiednio 75 proc. i 64 proc.

Zdecydowana większość Polaków wybiera transmisje (68 proc.) i relacje (63 proc.) nadawane przez TVP1 i TVP2. Na drugim miejscu uplasował się Polsat Sport Extra, który wybiera 55 proc. badanych w przypadku transmisji i 50 proc. w przypadku relacji z wydarzeń sportowych. Na trzecim miejscu znalazł się sportowy kanał telewizji publicznej TVP Sport, z wynikiem odpowiednio 36 proc. i 33 proc., a na czwartym - Eurosport (26 proc. i 29 proc.). Ten ostatni zanotował największy spadek wskazań w stosunku do badania przeprowadzonego we wrześniu 2013 r. (było to wówczas 43 proc. i 41 proc. wskazań). Wynik w okolicach 10 proc. wskazań zanotowały nSport oraz Orange Sport.

 

Polacy najchętniej przed telewizorem wybierają piłkę nożną (72 proc. wskazań), siatkówkę (71 proc.), i lekką atletykę (48 proc.). Co trzeci badany wskazywał kolarstwo.

Wśród osób śledzących wydarzenia sportowe w telewizji najliczniejszą grupę stanowią mieszkańcy wsi - jest ich 28 proc. Na drugim miejscu (22 proc.) znaleźli się mieszkańcy największych miast (powyżej 500 tys. mieszkańców), a najmniej liczną grupę (14 proc.) stanowią mieszkańcy dużych miast (od 250 do 500 tys. mieszkańców).

Najliczniejszą wiekowo grupą zainteresowaną oglądaniem transmisji i relacji sportowych są osoby powyżej 55 roku życia - stanowią 38 proc. wszystkich Polaków deklarujących oglądanie wydarzeń sportowych w telewizji. Najmniej chętnie przed telewizorem zasiadają natomiast najmłodsi pełnoletni Polacy (między 18 a 24 rokiem życia): deklarację taką złożyło 9 proc. z nich.

W grupie komercyjnej podział ten wygląda nieco inaczej. Najliczniej oglądającymi wydarzenia sportowe są osoby w wieku między 25 a 34 rokiem życia (32 proc.), a następnie osoby mające od 36 do 44 lat oraz od 45 do 54 lat (27 proc. i 26 proc.). Natomiast najmniej zainteresowani sportem przed telewizorem są najmłodsi badani, czyli osoby między 18 a 24 rokiem życia (15 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini w dniach 10–12 października 2014 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na próbie losowo-kwotowej, stanowiącej liczebną reprezentację cech demograficznych dla ogółu pełnoletnich mieszkańców Polski z zachowaniem rozkładów terytorialnych (dane wg GUS). Wielkość próby: n=1100; błąd oszacowania = 3 proc.

Autor:km

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas