Internet2014-06-05
7

SportoweFakty.pl w rękach Grupy Wirtualna Polska

Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna PolskaJacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska

Grupa Wirtualna Polska przejmuje serwis SportoweFakty.pl. To kolejna w ostatnim okresie akwizycja spółki, ostro rywalizującej z Grupą Onet - RASP o pozycję lidera wśród polskich wydawców internetowych.

SportoweFakty.pl zajmują się różnymi dyscyplinami, m.in. piłką nożną żużlem, koszykówką, piłką ręczną, siatkówką i tenisem. Serwis wyróżnia się opiniotwórczością - w całym ub.r. inne media powoływały się na jego informacje 546 razy, a lepszy wynik wśród witryn internetowych zanotował tylko Onet.pl (według danych Instytutu Monitorowania Mediów - zobacz szczegóły).

- W strategii stawiamy na treści angażujące, wiążące czytelnika z witryną i niedostępne na stronach mainstreamowych, ogólnopolskich mediów - uzasadnia to przejęcie Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska. - Wzmacniamy naszą pozycję w segmencie informacji sportowych i rozbudowujemy redakcję. Mając trzy silne marki: WP Sport, Sportfan.pl oraz SportoweFakty.pl możemy lepiej adresować potrzeby rynku, przykładając większą wagę do pożądanych przez użytkowników unikatowych treści lokalnych - dodaje.

Grupa WP kupiła 100 proc. udziałów SportoweFakty.pl. Wartość transakcji nie została ujawniona.

Dotychczasowy zespół SportoweFakty.pl dalej będzie prowadził serwis. - Wybór inwestora był nieprzypadkowy - jest to nowa, dynamiczna grupa medialna, z jasną strategią rozwoju w obszarze kontentu. Co ważne, nowi partnerzy rozumieją specyfikę serwisu, a nasz zespół będzie dalej miał wpływ na kierunek jego rozwoju - komentuje Dariusz Górzny, założyciel i dotychczasowy właściciel serwisu.

W marcu br. SportoweFakty.pl zanotowały 570,8 tys. użytkowników i 35,4 mln odsłon krajowych, a wszystkie serwisy sportowe Grupy WP - 4,62 mln użytkowników i 135,5 mln odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

To kolejny nowy serwis w portfolio Grupy WP. W grudniu ub.r. Grupa o2 (która w lutym br. połączyła się z Wirtualną Polską, tworząc Grupę WP) kupiła 51 proc. udziałów serwisu Dobreprogramy.pl (więcej na ten temat). Firma zapowiadała, że będzie liderem wśród polskich wydawców pod względem zasięgu, ale w marcu br. (kiedy do jej wyników nie doliczono jeszcze ruchu z Dobreprogramy.pl) nie wyprzedziła Grupy Onet - RASP pod względem liczby użytkowników ogółem (zobacz szczegóły).

Z kolei Grupa Onet w zeszłym tygodniu ogłosiła kupno porównywarki cenowej Skąpiec.pl i serwisu z opiniami o produktach Opineo.pl (przeczytaj o tym więcej).

Zarówno Grupa WP, jak i Grupa Onet w prowadzonych obecnie kampaniach reklamowych przestawiają się jako lider polskiego internetu (więcej na ten temat).

Autor:tw

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas